PSSR nie dla każdego? Dramatyczna jakość obrazu w grach na PS5 Pro
Wprowadzenie opartego na sztucznej inteligencji upscalera PSSR na PlayStation 5 Pro nie jest idealnym rozwiązaniem, które sprawdzi się we wszystkich grach.
Jak wynika z informacji udostępnionych przez dewelopera Koralsky na forum ResetERA, różnice w jakości obrazu między grami są bezpośrednio związane z zastosowaną wersją PSSR.
Koralsky wyjaśnił, że gry takie jak Star Wars Jedi: Survivor, zbudowane na silniku Unreal Engine 4 i korzystające z SDK 9, nie mogły zaimplementować najnowszej wersji upscalera (która wymaga SDK 10 lub nowszego).
Dlatego aktualizacja gry na PS5 Pro rozczarowała tak wielu graczy. Według wspomnianego dewelopera, najprawdopodobniej użyto jednej z pierwszych wersji PSSR, co skutkowało niższą jakością obrazu.
Koralsky wskazał, że w grze, nad którą obecnie pracuje, zastosowano jedną z nowszych wersji PSSR, choć nie najnowszą. Wyniki są jednak znacznie lepsze w porównaniu do TSR i FSR. Według dewelopera, jakość obrazu w grach na PS5 Pro w ciągu najbliższych 6-12 miesięcy powinna znacząco się poprawić.
PSSR, mimo że wciąż jest młodą technologią, z czasem może stać się realnym konkurentem dla innych zaawansowanych technik upscalingu. Gracze muszą jednak uzbroić się w cierpliwość, zanim PS5 Pro pokaże pełnię swoich możliwości.