Apple M4 Max w testach Blendera wypada imponująco - wyprzedza potężne, desktopowe karty graficzne
Apple zaprezentowało swój nowy układ M4 Max, który w testach wydajności GPU w Blender Open Data pokazał imponujące możliwości, wyprzedzając NVIDIA RTX 4070 i RTX 3080 Ti.
Jednocześnie układ pozostaje w tyle za flagowym RTX 4090, tracąc do tego GPU około 30%. Mimo tego różnica absolutnie nie umniejsza znaczenia osiągnięć Apple, zwłaszcza że M4 Max charakteryzuje się wyjątkową efektywnością energetyczną i kompaktową integracją GPU w ramach architektury Apple Silicon.
Według testów Blender Open Data, które odzwierciedlają wydajność w rzeczywistych zastosowaniach graficznych, M4 Max uzyskał średni wynik 5208 punktów. To lokuje go tuż pod NVIDIA RTX 4080, jednocześnie zapewniając przewagę nad RTX 4070 oraz RTX 3080 Ti. Co istotne, układ ten osiąga takie wyniki przy znacznie mniejszym poborze mocy niż konkurencyjne rozwiązania od NVIDIA, co przekłada się na dłuższy czas pracy na baterii w laptopach oraz mniejsze wymagania dotyczące chłodzenia.
M4 Max, będący częścią średnio-wysokiej półki układów Apple Silicon, jest krokiem naprzód w porównaniu do zeszłorocznych modeli M3, oferując wyraźne ulepszenia zarówno w zakresie mocy obliczeniowej, jak i graficznej. Mimo że ustępuje topowemu RTX 4090 dla laptopów (średni wynik 6863 punktów) oraz desktopowej wersji tej karty, która zdobyła aż 10 880 punktów, Apple udowadnia, że potrafi konkurować z największymi graczami w branży, szczególnie w kontekście wydajności w urządzeniach przenośnych.
Apple zapowiedziało również, że w 2024 roku zadebiutuje układ M4 Ultra z 80-rdzeniowym GPU, który może poważnie zagrozić nawet najmocniejszym układom NVIDIA w desktopowych i profesjonalnych zastosowaniach. Tymczasem M4 Max pokazuje, że Apple nie tylko nadąża za konkurencją, ale i wyznacza nowe standardy w zakresie energooszczędności oraz optymalizacji sprzętu w swoich urządzeniach. Trzeba przyznać, że powyższe wyniki wypadają imponująco.