Rainbow Six Siege zbliża się do dziewiątych urodzin. Ubisoft celebruje rocznicę oczekiwanymi nowościami
Rainbow Six Siege za chwilę będzie świętował kolejne urodziny, a to oznacza, że dziewiąty rok wsparcia dobiega końca. Z tej okazji Ubisoft przygotował coś, o co gracze prosili od dawna.
Już 3 grudnia, a więc dwa dni po 9. rocznicy premiery gry zadebiutuje nowy sezon Operation Collision Point. Tym razem deweloperzy skupili się na dodaniu rzeczy, o które prosili fani od dłuższego czasu.
Pierwszą i najważniejszą nowością jest crossplay pomiędzy konsolami i komputerami. Do tej pory gracze mogli grać tylko między sobą, tzn. użytkownicy PlayStation ścierali się z posiadaczami konsol Xbox, a pecetowcy mogli spotkać na serwerach użytkowników Amazon Luna i Google Stadia. Co ważne, tylko konsolowcy będą mieli możliwość dołączenia do lobby z graczami PC.
(...) Rozgrywka międzyplatformowa zostanie udostępniona na PC i konsolach, dzięki czemu będziecie mogli dołączyć do drużyny ze znajomymi bez względu na platformę, na której gracie (ale jeśli w waszej drużynie jest gracz na PC, zawsze będziecie w puli dobierania graczy na PC).
Takie podejście zaowocowało tym, że Ubisoft ulepszył swój system Mousetrap wykrywający użycie myszy i klawiatury podczas gry na konsoli. Osoby, które będą próbowały to obejść, zostaną najpierw trzy razy ostrzeżone, a jeśli to nie podziała, zostaną automatycznie przydzieleni do grupy PC na 90 dni. Oprócz tego w nadchodzącym sezonie będzie można anulować mecz, w którym są obecni potencjalni oszuści. Jeśli Ubisoft uzna zgłoszenie, mecz zostanie anulowany, a uczciwi gracze nie zostaną ukarani za wycofanie pojedynku.
Twórcy przyjrzeli się również problemowi toksyczności podczas rozgrywki i przygotowali system automatycznej moderacji czatu tekstowego. Jeśli jakaś wiadomość zostanie uznana za szkodliwą, nie wyświetli się ona w dyskusji, a autorzy jej otrzymają informację, że została uznana za obraźliwą. Jeśli sytuacja będzie się powtarzać, osoba, która wysyła takie komunikaty, zostanie automatycznie wyciszona do końca rozgrywki lub nawet na 20 meczów. Również sam system dobierania graczy ulepszony tak, by rozpoznawał osoby, które grają w kilkuosobowej grupie i równoważył poziom ich umiejętności.
Ostatnia duża nowość to przeprojektowania Blackbearda, który teraz będzie korzystał z nowej tarczy balistycznej.
Gadżet nazywany HULL Adaptable Shield, ma bardzo podobny zasięg do zwykłej tarczy balistycznej, z kilkoma kluczowymi innowacjami: Po pierwsze, zgodnie z poprzednim zestawem Blackbearda, ta tarcza pozwala mu władać bronią podstawową - karabinem szturmowym MK17 CQB lub karabinem wyborowym SR-25. Będzie musiał schować kuloodporne okno w górnej części tarczy, aby wycelować i oddać strzał, co zwiększy jego podatność na ataki w zamian za zwiększenie jego śmiertelności.
Po drugie, HULL może przebijać się przez zniszczalne ściany. Wystarczy, że Blackbeard zbliży się do miękkiej ściany, aktywuje jeden z ograniczonych ładunków tarczy, a stworzy dziurę wielkości operatora, przez którą będzie mógł skierować ładunek. I wreszcie, spód tarczy jest również chowany, co pozwala mu utrzymać tarczę w górze podczas zjazdu na linie. Niezależnie od tego, czy naciera na pozycję wroga, czy utrzymuje okno na drugim piętrze, Czarnobrody powraca jako siła ofensywna z potężnymi opcjami taktycznymi.
Oprócz tego deweloperzy wprowadzili zmiany, które mają na celu zbalansować operatorów korzystających z tarcz, a w szczególności Ying i Sens.
Lont Candeli Ying zostanie nieco wydłużony, dzięki czemu obrońcy będą mieli więcej czasu na reakcję na zbliżający się błysk i atak atakującego. Sens będzie teraz mógł dowolnie włączać i wyłączać swoje projektory ROU, co da im elastyczność w określaniu, kiedy ich ściany świetlne rozmieszczają się, aby ukryć ich podejście, lub spadają, aby ujawnić, kto za nimi stoi. To przełączenie może nastąpić również przed wdrożeniem, co pozwala Sens na rozwinięcie projektorów w bardziej dyskretny sposób.
Tarcze balistyczne również doczekały się pewnych zmian, w szczególności to, że uderzenie tarczą (tj. walka wręcz z założoną tarczą) nie będzie już zadawać żadnych obrażeń; Atakujący będą musieli nieco bardziej wystawić szyje, jeśli chcą wyeliminować przeciwnika. Ponadto efekt przygwożdżenia, który wpływa na tarczowników, gdy strzelasz w ich tarczę (co zapobiega uderzaniu w nich tarczą i spowalnia ich, aby zniechęcić ich do sprintu w zwarciu) będzie teraz łatwiejszy do aktywacji. Kolejne ataki wręcz na tarczę spowodują eskalację animacji przełamywania gardy, w których posiadacz tarczy tymczasowo obniża tarczę, tworząc coraz większe okna, w których obrońca może zaatakować.