S.T.A.L.K.E.R. 2 z większą wydajnością na nowych kartach NVIDII. Niestety, wszystko ma swoją cenę
Nie jest tajemnicą, że S.T.A.L.K.E.R.2: Heart of Chornobyl będzie korzystał z rozwiązań technologicznych, które opracowała NVIDIA. Teraz jednak widać, że będą one robić sporą różnicę. Ta nie zawsze jest pozytywna.
NVIDIA już od jakiegoś czasu chwaliła się tym, że najnowszy tytuł od GSG Game World będzie wspierał technologie takie jak NVIDIA Reflex czy DLSS 3. Szczególnie ta druga zapowiada się na bardzo przydatną.
Producent kart graficznych udostępnił nowy zwiastun, w którym widzimy, jak jego flagowe rozwiązanie sprawdza się w najważniejszej grze listopada 2024 roku. Osoby, które będą chciały grać w rozdzielczości 4K na maksymalnych ustawieniach w zależności od tego, jaką kartą z serii RTX 40 dysponują, mogą liczyć na wzrost klatek z 30 do 70, a nawet ponad 120. W rozdzielczości może być ich jeszcze więcej, bo aż 145, natomiast grając w Full HD można osiągnąć nawet 166 fpsów. Z kolei na laptopach można uzyskać 155 klatek grając w 1920×1080 lub 123 podczas grania w 2560x1440.
Niestety, mimo tego, że materiał promocyjny został zarejestrowany na komputerze wyposażonym w procesor Intel Core i9-14900K i 64 GB RAM, można zauważyć, że po włączeniu DLSS 3, gra boryka się z drobnym, lecz zauważalnym stutteringiem, na co gracze wyraźnie zwrócili uwagę.
Unreal Engine i mikro stuttering. Wymień bardziej kultowy duet.
Fakt, że zauważyłem kilka zacięć w tej prezentacji, podczas gdy wyraźnie działa na najwyższej klasy komputerze do gier, nie daje mi dużej nadziei w sprawie optymalizacji.
Nie wygląda dobrze, gdy OFICJALNA rozgrywka Nvidii się tnie.
Jeśli w materiale promocyjnym widać zacinanie się, wyobraź sobie stuttering na przeciętnej konfiguracji sprzętowej.
Miejmy nadzieję, że aktualizacja, która ukaże się w dniu premiery lub niedługo po niej, naprawi ten problem.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl.