Remedy chce tworzyć komercyjne hity, ale nie za wszelką cenę. Dla firmy ważniejsze jest co innego

Gry
417V
Alan Wake 2
Grzegorz Cyga | Wczoraj, 17:45

Alan Wake 2 poprawił swój rezultat sprzedażowy, choć wciąż nie można powiedzieć, by był to wielki hit. Remedy Entertainment postanowiło zabrać głos w tej sprawie. 

Niedawno Remedy ujawniło, że Alan Wake II sprzedał w rok 1,8 miliona kopii. Dzięki temu zwróciło się większość kosztów zainwestowanych w produkcję gry, a firma jest przekonana, że na tym licznik się nie zatrzyma.

Dalsza część tekstu pod wideo

Na taki rezultat złożyło się wiele czynników, ale jednym z ważniejszych jest to, że gra w ostatnich miesiącach otrzymywała dwa rozszerzenia, które są dostępne tylko w wydaniu Deluxe, a ponadto produkcja w końcu doczekała się upragnionej przez wielu graczy edycji pudełkowej. 

Te ruchy sprawiają, że Alan Wake II może mieć długofalową sprzedaż i zyskiwać zainteresowanie graczy wraz z upływem czasu. Firma jest jednak świadoma tego, że inwestorzy mogli mieć większe oczekiwania i postanowiła się do tego odnieść.

Na spotkaniu pojawił się Sam Lake, który zadeklarował, że Remedy dąży do tego, aby dostarczać gry odnoszące komercyjne sukcesy. Jednak to nie może się odbyć kosztem kreatywności deweloperów, która sprawia, że gry takie jak Alan Wake II czy Control są unikalnymi pozycjami na rynku.

Gry wymagają długich, złożonych produkcji. Gry są najnowocześniejszymi osiągnięciami technologicznymi. Gry są biznesem. Staramy się tworzyć komercyjne hity. Wszystko to jest prawdą, wszystko to jest potrzebne, wszystko to musi być w równowadze, abyśmy odnieśli sukces. Co jeszcze jest prawdą? Gry są ambitne, pełne pasji, są dziełami twórczej ekspresji. Gry są rozrywką wysokiej jakości. To, co tworzymy w Remedy, jest wyjątkowe i nigdy nie możemy tego stracić.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Alan Wake II.

Źródło: Gamesradar.com

Komentarze (8)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper