Dragon Age The Veilguard z fatalną sprzedażą w Europie. Silent Hill 2 Remake nie zaliczył głośnego startu
Pojawiły się pierwsze dane dotyczące sprzedaży gier w październiku, które ujawniają, że entuzjaści elektronicznej rozgrywki z Europy nie rzucili się na nowego RPG-a BioWare oraz oczekiwany powrót horroru Konami.
Nowy Dragon Age jeszcze przed premierą wzbudzał spore poruszenie wśród graczy i nie mam tutaj na myśli wyłącznie zmian w walce. Recenzje niekoniecznie zachęcały niezdecydowanych graczy do sprawdzenia przygody Straży Zasłony, a wiele negatywnych opinii na temat niektórych działań BioWare mogło ostatecznie znacząco wpłynąć na zainteresowanie tytułem.
Chris Dring z GamesIndustry.biz korzysta z danych GSD, które obejmują sprzedaż fizyczną na głównych rynkach i sprzedaż cyfrową od niemal wszystkich wydawców w Europie. Według jego informacji Dragon Age Veilguard i Silent Hill 2 Remake nie podbiły Starego Kontynentu.
Dragon Age Veilguard osiągnął wynik gorszy od wielu innych gier należących do gatunku RPG – premierowy rezultat produkcji BioWare jest o 18% niższy od Dragon's Dogma 2 i niemal 21% gorszy od Final Fantasy 7 Rebirth. Jednocześnie powinniśmy mieć na uwadze fakt, że produkcja Square Enix trafiła wyłącznie na jedną platformę, a wydawca w późniejszych raportach nie ukrywał, że oczekiwał większego zainteresowania.
Dragon Age Veilguard w rzeczywistości był dopiero siódmą najchętniej kupowaną grą w Europie w październiku.
Silent Hill 2 Remake również nie podbił zestawienia. Gra osiągnęła trochę lepszy wynik od wspomnianego tytułu BioWare (szósta lokata), ale zarazem aż o 57% gorszy rezultat niż Resident Evil 4 Remake i 31% słabszy od Dead Space Remake.
Call of Duty: Black Ops 6 trafiło na premierę do Xbox Game Pass, lecz mimo to wpłynęło pozytywnie na sprzedaż (o 12,4%) w Europie. Strzelanka poprawiła rezultat zeszłorocznego Modern Warfare 3 o 5%, choć cieszyła się o 28% mniejszą popularnością od Modern Warfare 2 z 2022 roku. Wielu graczy na PlayStation (+26%) kupiło shooter.
Super Mario Party Jamboree odnotowało lepszy wynik niż Dragon Age Veilguard i Silent Hill 2 Remake – to piąta najchętniej kupowana gra w Europie, ale jej rezultat był o 6% gorszy od debiutującego w 2021 roku Mario Party Superstars.