STALKER 2 - pierwsze mody już dostępne. Nieograniczony udźwig i wiele więcej

Gry
940V
STALKER 2
Łukasz Musialik | Wczoraj, 15:42

System przetrwania w STALKER 2 może nie każdemu przypaść do gustu.

Udźwig ekwipunku, wytrzymałość broni czy konieczność zarządzania zasobami to elementy, które budują klimat gry, ale jednocześnie mogą być zbyt frustrujące dla części użytkowników. Moderzy znaleźli jednak sposób na ich obejście. 

Dalsza część tekstu pod wideo

undefined

Jednym z pierwszych modów, jakie pojawiły się na Nexus Mods, jest autorstwa użytkownika Ronon_Dex_6 - do pobrania w tym miejscu. Mod wykorzystuje Cheat Engine, aby zapewnić graczom możliwość nieskończonego udźwigu. Dzięki temu gracze mogą zabierać ze sobą tyle przedmiotów, ile chcą, eliminując problem powolnego poruszania się postaci z ciężkim ekwipunkiem. Choć takie rozwiązanie podważa oryginalny zamysł gry, stanowi tymczasowe wyjście dla tych, którzy nie chcą zmagać się z ograniczającą mechaniką gry.

undefined

Kolejną modyfikacją, która zyskuje na popularności, usuwa “degradację” broni. Aby to osiągnąć, wystarczy zmienić wartość “persistancedamagepershot na 0.0” w pliku “PlayerWeaponSettingsPrototypes.cfg”. Dzięki temu gracze mogą używać swojej ulubionej broni bez konieczności ulepszeń, które zwiększają jej ogólną wytrzymałość. Szczegółową instrukcję znajdziecie w tym miejscu.

System ulepszeń broni w STALKER 2 również spotkał się z pewną krytyką. Ceny napraw bywają przesadnie wysokie – przykładowo, naprawa pancerza potrafi kosztować kilka razy więcej niż jego wartość. Gracze liczą, że twórcy wprowadzą zmiany w balansie ekonomii gry.

Moderzy z pewnością nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa. Jednak samo GSC Game World planuje wydać oficjalne narzędzie moderskie, które umożliwi tworzenie modyfikacji działających również na konsolach. 

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl.

Źródło: wccftech.com

Komentarze (33)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper