Assassin's Creed Shadows zmieni zasady gry po cichu. Ubisoft ujawnia nowe mechaniki

Gry
3633V
Assassin's Creed Shadows - Naoe Stealth
Grzegorz Cyga | 21.11, 20:01

Assassin's Creed Shadows zaczyna ujawniać swoje tajemnice. Ubisoft zamierza przyblizyć graczom wszelkie nowości w najważniejszych aspektach gry

Ubisoft powoli ponownie próbuje wzbudzić zainteresowanie swoją najnowszą produkcją. W tym celu w najbliższym czasie otrzymamy sporo informacji na temat rozgrywki. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Deweloperzy ujawnili dziś, że w nadchodzących tygodniach będą publikować materiały prezentujące najważniejsze nowości i zmiany w głównych filarach Assassin's Creed: Shadows, czyli w skradaniu, walce, eksploracji świata i systemie parkour.

Jako pierwszy omówiony został system działania w ukryciu, co jest preferowanym stylem grania jako Naoe. Postać ta płynnie łączy klasyczne techniki asasynów z cichą zwinnością wyszkolonego shinobi. Jednak mechanika skradania została solidnie przebudowana, o czym już świadczy brak ikonicznego dla serii orła zwiadowczego.

W Shadows gracze muszą polegać na zmysłach swojego głównego bohatera i walczyć z wrogami w bardziej taktyczny sposób z chwili na chwilę.

Nie oznacza to jednak, że w grze nie będzie możliwości obserwacji, która pozwoli zidentyfikować cele, oznaczyć i śledzić wrogów, zbadać pobliskie miejsca w punkcie synchronizacji, a także ujawni, gdzie znajdują się skrytki, przedmioty kolekcjonerskie i okazje do zdobycia dodatkowego łupu.

Jeśli masz wątpliwości, zrób sobie przerwę, poobserwuj otaczający cię świat i dopiero wtedy powinieneś zdecydować, jaki powinien być twój następny ruch.

Oprócz tego Naoe będzie posiadała wzrok Orła, dzięki któremu podświetli wrogów ukrywających się za ścianą czy usłyszy odgłosy, jakie wydają. Obie mechaniki są od siebie niezależne, dzięki czemu będzie można jednocześnie obserwować teren, odkryć pozycję wroga i oznaczyć ich, gdy się schowają. 

Sama bohaterka również będzie mogła się chować i to tak, że nikt jej nie zauważy. Deweloperzy opracowali system skrywania się w cieniu, dzięki któremu Naoe stanie się niewidzialna dla wrogów. Ponadto będzie ona mogła się schować w różnych szczelinach czy położyć się na dachu, ziemili lub pod wodą.

Naoe to jak dotąd nasz najmniejszy asasyn i wykorzystuje to na swoją korzyść: może przeciskać się przez maleńkie szczeliny w ścianach i może chować się w małych schowkach i skrzyniach, aby dostać się do swoich wrogów. 

Dla Naoe leżenie na brzuchu wiąże się z własnym zestawem ruchów. Naciskając przycisk uniku w pozycji leżącej, możesz przetoczyć się na bok, do przodu lub do tyłu; Przydatny manewr, który można szybko zastosować, gdy zbliża się strażnik. Miej też oko pod budynkami; Możesz po prostu znaleźć otwór, pod którym możesz się wczołgać.

Pozostanie w ukryciu pozwoli nie tylko uniknąć zagrożenia, ale i je eliminować. Niewykryta Naoe będzie mogła na krótką chwilę chwycić oponenta i oszołomić go lub zabić. 

W Shadows, jeśli chcesz zabić kogoś z podkradających się krzaków, musisz go ręcznie złapać, wciągnąć do środka i dopiero wtedy możesz go wyeliminować.

Twórcy mają świadomość, że gracze chcą być niezwykle skuteczni, dlatego zdecydowali się przywrócić natychmiastowe oraz podwójne zabójstwa. Mimo to, wrogowie nadal będą mogli wykryć Naoe. Wówczas będą szukać kobiety w parach – jeden przeciwnik będzie obserwował okolicę, drugi aktywnie szukał. Aby tego uniknąć, zalecane jest poruszanie się w przykucnięciu. 

Chociaż Naoe jest szybka, sprint podczas próby skradania się w gęsto zaludnionym środowisku może być ryzykowny. Odgłos kroków zaalarmuje strażników, którzy zauważą Cię niemal natychmiast. Ogólnie rzecz biorąc, wstawanie zwiększa twoją "widoczność", więc w tym miejscu w grę wchodzi kucanie. Naoe może poruszać się dość wolno, gdy kuca, a odgłos jej kroków jest znacznie zmniejszony.

Kucanie jest również szczególnie skuteczne w pomieszczeniach, na przykład minimalizując dźwięk podłóg Nightingale - specjalnie zaprojektowanych podłóg, które skrzypią, gdy ktoś na nie nadepnie - lub zmniejszając ryzyko wpadnięcia na hałaśliwe przedmioty.

Jeśli jednak dojdzie do konfrontacji Naoe będzie miała cztery narzędzia, które pozwolą jej szybko uciec lub pozbyć się problemy. Są to:

  • Bomba dymna: Klasyczne narzędzie zabójcy, które tworzy chmurę dymu, pozwalając ci uciec lub zabić wrogów niskiej rangi bez bycia zauważonym.
  • Dzwony Shinobi: Idealne narzędzie do odwracania uwagi wrogów. Rzucając dzwonkiem, możesz odciągnąć strażników od ich posterunków lub stworzyć okazję do przekradnięcia się obok nich.
  • Kunai: Niezwykle ostre noże do rzucania, które zadają duże obrażenia i mogą skutkować zabójstwami jednym strzałem, jeśli są precyzyjnie wycelowane.
  • Shurikeny: Ostre bronie miotane w kształcie gwiazdy, które chwilowo ogłuszają wrogów i są jeszcze bardziej przydatne, gdy zostaną rzucone w otoczenie, aby odwrócić uwagę.

Twórcy chcą, aby gracze korzystali z nich, dlatego różni wrogowie będą mieli swoje słabości.

Przykładowo samuraj nie może zostać zamordowany, gdy zostanie złapany w bombę dymną; Zamiast tego szybko ominą zadymiony obszar. Kontrastuje to z żołnierzami Ashigaru lub służącymi, którzy mogą zostać zamordowani w dymie. Samurajowie są również bardziej skłonni do zaprzeczania zabójstwom, a nawet mogą ciąć krzaki podczas szukania ciebie, co usuwa możliwości ukrycia.

Samurajowie to przerażający wrogowie i nie można ich lekceważyć. Po zaalarmowaniu trudno je oszukać lub zwabić, ponieważ zakładają, że wszelkie sztuczki, których używasz, są tylko sztuczką, aby je zwabić. To zmusi cię do adaptacji i głębszego zastanowienia się, jak je pokonać

Nie zabraknie jednak możliwość rozwoju postaci i jej umiejętności. Szczególnie ważne będą ulepszenia Assassin Hidden Blade ułatwiające skradanie się. 

Zainwestuj w atuty, które zwiększą twoje obrażenia od zabójstwa i przetestuj różne rzeczy: silny wróg może przetrwać frontalny zamach, ale może zginąć od podstępnego zamachu powietrznego.

Co ciekawe również Yasuke, mimo iż nie jest stworzony do walki w ukryciu, będzie mógł przekraść się i toczyć walkę dystansową.

Chociaż Yasuke jest stworzony do bezpośredniej walki w zwarciu, nadal może być dyskretny, gdy jest wyposażony w swój łuk. Korzystając z tej broni dystansowej, możesz walczyć z wrogami z dystansu bez konieczności wyciągania katany.

Jeśli gracze są ostrożni i rozważni, Yasuke może również prześlizgnąć się za wrogami i zadać niszczycielskie zabójstwo za pomocą swojej broni białej, łącząc skradanie się z bardziej bezpośrednim podejściem do walki.

Jest to jednak zapowiedź tego, że w następnym materiale deweloperzy skupią się na nowościach w systemie walki. Natomiast dotychczasowe aspekty otrzymały własne krótkie filmiki, które zostały już połączone w jeden, trwający ponad minutę, materiał. 

Oprócz tego deweloperzy potwierdzili niedawno, że Assassin's Creed: Shadows w wersji na PC będzie posiadał zabezpieczenie antypirackie Denuvo Anti-Tamper umieszczając stosowną adnotację na Steamie, a na Reddicie ujawnili, jak będą działać obecne w grze przepustki.

Wszystkie nagrody dostępne w Animus Hub będą całkowicie darmowe, nie ma płatnych subskrypcji ani płatnych przepustek bojowych dostępnych w Animus Hub, a gracze będą mieli dostęp do regularnej zawartości [i] misji bez dodatkowych kosztów.

Źródło: Ubisoft

Komentarze (46)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper