Stellar Blade dopiero teraz pokazuje prawdziwe piękno! Koreański tytuł zyskał na aktualizacji pod PS5 Pro
Stellar Blade nie przestaje zachwycać. Koreańczycy ze Shift Up przygotowali ulepszenie pod PS5 Pro, który sprawia, że tytuł prezentuje się jeszcze lepiej.
Stellar Blade to jeden z tytułów, dla których w tym roku warto było kupić PlayStation 5. Studio Shift Up potwierdziło, że zainteresowanie grą było tak duże, że już w przyszłym roku trafi ona na PC. Jednak posiadacze konsol Sony wciąż mają powody do zadowolenia.
Produkcja koreańskiego studia dołączyła do grona gier PS5 Pro Enhanced, czyli takich, które otrzymały aktualizację pod PS5 Pro. Okazuje się, że dzięki niej tytuł został znacząco ulepszony i na nowej konsoli prezentuje się wyraźnie lepiej niż dotychczas.
Digital Foundry przeprowadziło dogłębną analizę tego, co oferują nowości, które zostały dodane pod koniec października. Wynika z niej, że tryb Pro oferuje najlepsze doznania wizualne.
Pro Max to najprostszy z nowych dodatków, zasadniczo będący trybem jakości działającym bez limitu - idealnym dla wyświetlaczy VRR. Tryb Pro jest jednak bardziej interesujący, ponieważ wykorzystuje zarówno wyższą rozdzielczość wewnętrzną, jak i skalowanie PSSR, aby uzyskać znaczny skok w jakości obrazu.
To zasługa nowego upscalera opracowanej przez Sony, PlayStation Spectral Super Resolution. Mimo że są tytuły, które pokazały, iż nie jest on bezbłędny, w Stellar Blade działa tak jak powinien.
Upscaler Sony zapewnia stabilny czasowo obraz bez żadnego migotania pikseli, które widzimy w innych wariantach TAA - nawet w natywnym trybie jakości 4K. Zarówno krawędzie, jak i powierzchnie są po prostu czystsze i bardziej stabilne.
Oprócz tego Pro Mode sprawia, że Stellar Blade znacznie lepiej radzi sobie z utrzymaniem 60 klatek na sekundę, co pierwotnie potrafił tylko tryb wydajności, który drastycznie obniżał jakość obrazu. Teraz sytuacja wygląda zupełnie inaczej.
W oryginale tylko tryb wydajności zapewniał zablokowane 60 klatek na sekundę, ale teraz tryb zrównoważony również to potrafi dzięki dodatkowej mocy GPU, która jest na wyciągnięcie ręki. Nowy tryb pro to również zablokowane 60 klatek na sekundę w oparciu o testowane przeze mnie obszary, co idealnie pasuje do wyświetlacza 60 Hz, nawet jeśli brakuje mu VRR.
Autor materiału zauważa jednak, że tryb Pro Max częściej balansuje pomiędzy 50, a 60 klatkami na sekundę podczas gry na wyświetlaczu z VRR. Oprócz tego deweloperzy przygotowali tryb wspierający 120 Hz.
Dostępny jest również przełącznik trybu wysokiej liczby klatek na sekundę, który po aktywacji odblokowuje wyjście 120 Hz. To faktycznie zmniejsza opóźnienie wejściowe, ułatwiając wykonanie niezbędnych uników i bloków w grze, więc warto z niego skorzystać. Tryb pro max nie do końca utrzymuje się na poziomie 60 klatek na sekundę, a prędkość wyjściowa wynosi od 50 do 60 klatek na sekundę, co wymaga wyświetlacza VRR w celu uzyskania najlepszych rezultatów. W przeciwieństwie do tego, tryb pro ogranicza liczbę klatek na sekundę do 80 klatek na sekundę, gdy tryb HFR jest aktywny, co jest dziwnym wyborem, ale takim, który jeszcze bardziej zmniejsza opóźnienie wejściowe. Przerywniki filmowe pozostają na poziomie 60 klatek na sekundę, a wydajność w rozgrywce może spaść do lat 70., ale nadal jest to mój ulubiony sposób gry.
Digital Foundry zaleca jednak, aby korzystać z opcji Pro, ponieważ zachowuje ona najlepszą równowagę między wydajnością a jakością obrazu. Dzięki temu Stellar Blade jest jedną z gier, które najlepiej pokazują, co potrafią PlayStation 5 Pro i PSSR.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Stellar Blade.