Wiedźmin 4. CD Projekt wspomina o zapowiedzi, premierze i skali nowej gry
Wiedźmin 4 dalej skrywa masę tajemnic, ale twórcy udzieli kilku ciekawych informacji odnośnie swoich planów.
Wiedźmin 4 to z pewnością jedna z najbardziej wyczekiwanych gier. Choć o produkcji nie wiemy tak naprawdę niczego konkretnego, to każda wzmianka o tym tytule wzbudza wiele emocji. Jest to oczywiście spowodowane sukcesem trzeciej części przygód Geralta, która uznawana jest za jedną z najlepszych gier poprzedniej generacji.
Serwis Eurogamer miał okazję rozmawiać z CD Projektem o kolejnych grach. Poruszenie tematu nowej wiedźmińskiej sagi było oczywistością. Michał Nowakowski po raz kolejny potwierdził, że zespół wyciągnął wnioski z błędów popełnionych przed premierą Cyberpunka 2077. CEO wspomniał również, jak będzie wyglądać zapowiedź i prezentacja kolejnego Wiedźmina.
CD Projekt chce przeprowadzić "mądrzejszą kampanię marketingową".
Studio nauczyło się wielu dobrych praktyk z premiery Cyberpunka: ogłaszaj datę, kiedy jesteś jej naprawdę, naprawdę pewien. I teraz myślę, że mamy o wiele lepsze narzędzia, aby być pewnym tej daty, co – na mniejszą skalę – udowodniliśmy sobie w przypadku Phantom Liberty.
Kampania marketingowa Phantom Liberty trwała około sześciu miesięcy. CD Projekt podkreśla, że w przypadku Wiedźmina 4 czas ten ma wynieść ponad rok, ale jednocześnie mniej niż dwa lata. Tyle też powinniśmy czekać na premierę od momentu prezentacji.
Chcę jednak podkreślić: nie oznacza to, że nie będziemy się droczyć lub nie będziemy wypuszczać fajnych materiałów przed pełnym ujawnieniem. Kampania marketingowa, nieco wcześniej przed premierą gry, to co innego niż, powiedzmy, „masowy atak”. Masowy atak to moment, w którym ogłaszasz datę, zaczynasz zbierać zamówienia przedpremierowe. Jeśli zapytam, co wiesz o Wiedźminie 4? Odpowiedź brzmi prawdopodobnie niewiele - tak, są teorie i tak dalej, ale nic konkretnego. Chcemy więc rzucać okruchy tu i tam, aby ludzie - a także media - mogli podchwycić je i spróbować dowiedzieć się, co tym razem próbujemy powiedzieć.
Nowakowski potwierdził, że ekipa tym razem zaprezentuje rozgrywkę na konsolach we właściwym momencie. W przypadku Cyberpunka nastąpiło to zbyt późno, przez co gracze nie mieli rzeczywistego poglądu na stan techniczny.
Myślę, że wiele problemów było spowodowanych przez to, jak późno zaczęliśmy z PS4 i Xboksem One w tamtych czasach i nie chcemy nigdy więcej znaleźć się w tym samym miejscu.
CD Projekt podkreśla także, iż nowa gra będzie większa niż Wiedźmin 3 i jednocześnie lepsza od Cyberpunka.
Będzie więc lepsza, większa, wspanialsza niż Wiedźmin 3. Będzie lepsza niż Cyberpunk - ponieważ taka premiera jest dla nas nie do przyjęcia. Nie chcemy się cofać.
Charles Tremblay wspomniał, że zespół rozważał możliwość wydania gry na początku tylko na PC. Dodatkowy czas miałby zostać wykorzystany w celu dopracowania edycji konsolowej (tak jak zrobiło Larian z Baldur's Gate 3), ale CD Projekt uznało, że nie jest to podejście, na które chcą się zdecydować. Powodem przejścia na Unreal Engine 5 była z kolei chęć użycia technologii w wielu projektach jednocześnie.