Microsoft ma problem? Przez agresywny marketing traci użytkowników
Windows 11, który przez ostatnie miesiące notował stały wzrost popularności, w listopadzie 2024 roku zanotował spadek.
Najnowszy system operacyjny Microsoftu nie ma lekko - jego udział w rynku to “tylko” 34,94%. Tymczasem Windows 10 umacnia swoją pozycję lidera z wynikiem 61,83%.
Dane opublikowane przez Statcounter wskazują na zmianę trendu, co jest dość zaskakujące, zwłaszcza że oficjalne wsparcie dla systemu zakończy się w październiku 2025 roku (choć aktualizacje dotyczące bezpieczeństwa będą przedłużone o dodatkowy rok).
Source: StatCounter Global Stats - Windows Version Market Share
Dlaczego użytkownicy wolą pozostać przy Windows 10? Przez jego niezawodność oraz przyzwyczajenie do stabilnego środowiska pracy. Z drugiej strony agresywne działania Microsoftu mające na celu promocję Widnows 11, takie jak częste powiadomienia o aktualizacji, mogły wywołać efekt odwrotny od zamierzonego.
Pomimo spadku w ostatnim miesiącu, Windows 11 notuje wzrost, ale w ujęciu rocznym – wzrost z 26,63% w listopadzie 2023 r. do 34,94% w 2024 r. Jednak popularność Windows 10, która choć spada (z 68,02% do 61,83%), to system wciąż dominuje na rynku.
Z kolei Windows 7 (2,47%), Windows 8.1 (0,31%) i Windows XP (0,25%), wciąż mają niewielką, ale oddaną grupę użytkowników. Chwile trudności? Być może. Mimo to, Microsoft powinien zmienić agresywną strategię marketingową.