Dragon's Dogma 2 na PS5 Pro. Większa wydajność, ale problemy z obrazem
Digital Foundry opublikowało szczegółową analizę „ulepszonej” wersji Dragon’s Dogma 2 na PlayStation 5 Pro. I nie obyło się bez kompromisów, głównie w zakresie jakości obrazu.
Gra osiąga 60 klatek na sekundę w trybach zoptymalizowanych pod PS5 Pro, choć zdarzają się chrupnięcia. Z kolei PSSR, kluczowa dla konsoli technologia, zapewnia ostry obraz, ale generuje artefakty.
Tryby graficzne na PS5 Pro:
Na PS5 Pro gracze mają do wyboru trzy tryby graficzne: Performance (wydajność), Balanced (zrównoważony) i Quality (jakość):
- Tryb Performance: natywne 720p (skalowane do 4K) zapewnia 55-105 FPS-ów, ale kosztem niższej jakości
- Balanced: natywne 1080p (skalowane do 4K) zapewnia 48-60 FPS-ów. To najlepszy wybór według Digital Foundry
- Quality: natywne 1440p (skalowane do 4K) zapewnia najlepszą jakość, ale działa w przedziale 40-55 FPS-ów
PSSR poprawia ostrość odległych obiektów, takich jak drzewa czy góry, ale sprawia też liczne problemy - widoczne artefakty. Migotanie (np. trawy) jest zauważalne, szczególnie w trybie Performance. Nawet w trybie Quality, gdzie bazowa rozdzielczość jest wyższa, PSSR nie radzi sobie najlepiej z interpretacją ruchu drobnych elementów. Tryb Balanced wydaje się najlepszym wyborem, zapewniając kompromis między jakością a płynnością.
Capcom musi popracować nad lepszą implementacją PSSR, aby w pełni wykorzystać potencjał PS5 Pro. Na ten moment aktualizacja wprowadza ważne zmiany, lepszą wydajność, choć robi to kosztem jakości obrazu.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Dragon's Dogma II.