Indiana Jones i Wielki Krąg na porównaniu grafiki. Świetna jakość, ale są też problemy
Pora ubrać kapelusz i ruszać w nieznane! Sprawdźcie obszerną analizę grafiki w grze Indiana Jones i Wielki Krąg.
Pierwsi gracze już rozpoczęli swoją wielką przygodę. Digital Foundry sprawdziło, jak produkcja od MachineGames wygląda i działa na konsolach Xbox Series. Twórcy wykonali kawał dobrej roboty, ale niestety pojawiły się pewne problemy i nieuniknione cięcia.
Jeżeli zamierzacie zagrać w nowego Indianę na Xboksie Series X, to czeka was naprawdę piękna podróż. Twórcy zadbali o bardzo dobrą optymalizację i kapitalną jakość grafiki. Indiana Jones i Wielki Krąg działa na dużym Xboksie w rozdzielczości 1800p przy stałych 60 klatkach. Podczas bezpośredniej rozgrywki nie powinniście natrafić na jakiekolwiek problemy z płynnością.
A co z Series S? Słabsza konsola również gwarantuje bardzo płynną rozgrywkę, ale nie obyło się bez cięć w jakości grafiki. I mówimy tu o dość sporych cięciach. Xbox Series S zapewnia rozdzielczość w okolicach 1080p, lecz Digital Foundry wskazuje, że rzeczywisty obraz prezentuje się nieco gorzej. Jest to spowodowane słabą implementacją VRS (Variable Rate Shading), co sprawia, że grafika jest mocno rozmyta. Bez problemu zauważycie to na poniższym porównaniu. Ograniczono także jakość tekstur, oświetlenia i kilku innych ustawień.
Digital Foundry chwali za to obecność ray tracingu. Technologia znacząco odmienia wygląd niektórych scen. Jest jednak jeszcze jedna kwestia. Jak się okazuje, cięcia na Series S to nie jedyny problem. W przypadku cutscenek gracze mogą doświadczyć przycięć obrazu, a nawet chwilowych spadków płynności animacji do 30 klatek (pomimo, że scena wyświetlana jest w 60). Problem ten występuje nie tylko na konsolach, ale także na PC. Nie jest to więc związane z konkretnym sprzętem i zapewne twórcy naprawią błąd w aktualizacji.
Zachęcam do obejrzenia całego materiału od Digital Foundry.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Indiana Jones i Wielki Krąg.