Indiana Jones i Wielki Krąg jeszcze, jeszcze lepszy! Oczekiwana funkcja trafiła wraz z pierwszą aktualizacją
MachineGames nie traci czasu. Jeszcze przed oficjalną premierą przygoda Indiany Jonesa otrzymała dużą aktualizację, która wprowadza oczekiwaną funkcję.
Indiana Jones i Wielki Krąg był dostępny już w piątek dla graczy, którzy zdecydowali się na zakup droższego wydania, lub subskrybentów Xbox Game Pass – choć w tej drugiej sytuacji należało jeszcze sięgnąć po ulepszenie.
Wczoraj wieczorem deweloperzy z MachineGames potwierdzili dobrą wiadomość. Ich najnowsza produkcja doczekała się pierwszej aktualizacji i tak jak zapowiadano, patch wprowadza do tytułu pełne śledzenie promieni, czyli path tracing.
Na takie przyjemności mogą liczyć jedynie gracze na PC, którzy w dodatku posiadają najmocniejsze karty firmy NVIDIA. W przyszłości propozycja ma zostać wprowadzona także dla sprzętów napędzanych przez AMD FSR.
Dodano pełne śledzenie promieni (path tracing) dostępne dla właścicieli kart firmy Nvidia. Korzystanie z tej funkcji wymaga co najmniej 12 GB VRAM. Pracujemy także nad dodaniem wsparcia dla AMD FSR, które wprowadzimy w przyszłej aktualizacji.
Twórcy skoncentrowali się na wielu poprawkach. Indiana Jones i Wielki Krąg otrzymał ogólne ulepszenia, ale także usprawnienia w rozgrywce, interfejsie oraz grafice. Co więcej, zespół przyjrzał się zadaniom oraz pozbył się bugów z wersji na PC.
Ogólne
- Usunięto rzadko występujący błąd, przez który mogło dojść do nagłego wyłączenia gry podczas zapisywania rozgrywki.
- Usunięto problem, który mógł spowodować tymczasową utratę strojów wchodzących w skład zamówienia przedpremierowego i Edycji Premium.
- Wprowadzono poprawkę przyśpieszającą pojawianie się zdjęć podczas przeglądania ich w dzienniku.
Rozgrywka
- Naprawiono uszkodzoną animację, która mogła wystąpić, gdy gracz wyposażył się w aparat oddechowy natychmiast po wskoczeniu do wody.
- Naprawiono sytuację, w której gracz tracił tymczasowo możliwość wchodzenia w interakcję z obiektami, jeśli spróbował pchnąć wroga za pomocą rewolweru, gdy kondycja Indy’ego była wyczerpana.
- Usunięto błąd, który mógł uniemożliwić graczowi blokowanie ciosów, gdy ten spoglądał na pobliski obiekt możliwy do podniesienia.
- Usunięto błąd uniemożliwiający zmianę przebrania po opuszczeniu wioski w Sukhothai za pomocą szybkiej podróży.
- Naprawiono kilka miejsc, w których bicz mógł nieoczekiwanie odczepić się w trakcie huśtania się na nim.
- Usunięto błąd, przez który nogi Indy’ego mogły nieoczekiwanie utknąć w miejscu podczas pokonywania przerwy w moście w Nepalu za pomocą bicza.
- Usunięto błąd, przez który wrogowie byli nieświadomi obecności Indy’ego po wczytaniu zapisu wykonanego bardzo blisko żołnierzy strzegących wejścia do zamkniętej strefy.
- Usunięto błąd, który mógł powodować, że Gina nie pojawiała się w pobliżu zadokowanej łodzi, choć powinna.
- Usunięto nieoczekiwane drganie kamery podczas śmierci spowodowanej przez skorpiony pod koniec poziomu w Gizie.
- Usunięto błąd, przez który pierwszy wystrzał z tymczasowej broni palnej był bezdźwięczny.
- Usunięto błąd, przez który reakcja wrogów na okradzenie ich z kosztowności była opóźniona.
- Usunięto błąd, który psuł animację Indy’ego po restarcie w punkcie kontrolnym, jeśli podczas zapisywania stanu gry gracz zjeżdżał po linie.
- Usunięto błąd, który uniemożliwiał graczowi korzystanie z bicza, jeśli gracz strzelał z bicza podczas zapisywania stanu gry, a następnie wczytał ten zapis.
- Usunięto błąd, przez który gracz mógł utknąć w stanie powracania do sił podczas używania „Szczęśliwego kapelusza”.
Interfejs
- Dodano pozycję „Przywróć domyślne” w menu opcji.
- Usunięto błąd, przez który szybkie przełączanie się między pozycjami menu szybkiego wyposażania się sprawiało, że w menu wyświetlany był niewłaściwy przedmiot.
- Do podręcznika w grze dodano objaśnienie pojawiającej się na mapach ikony z niebieską walizką związanej z ponownymi odwiedzinami poznanych już lokacji.
- Wprowadzono poprawkę, dzięki której nazwy lokacji nie nachodzą już na nazwy miejsc, w których można zrobić zdjęcie.
- Naprawiono przerywane migotanie tekstu podczas wyświetlania listy twórców gry.
- Wprowadzono poprawkę, dzięki której lista przewodników łowcy przygód gracza jest aktualizowana tuż po odblokowaniu nowego podręcznika.
Grafika
- Naprawiono nadmierne rozmycie butelek podczas poruszania się z butelką w dłoni.
- Naprawiono błąd, który powodował, że prawe ramię Indy’ego w stroju odsłaniającym ramiona mogło wyglądać na ściśnięte nad nadgarstkiem.
- Usunięto występujące sporadycznie przycinanie się scenek przerywnikowych.
- Wprowadzono poprawkę, dzięki której bicz Indy’ego zachowuje się naturalniej, gdy wisi u pasa.
Misje i zadania (ta sekcja może zawierać niewielkie spoilery)
- Zadbano o to, aby niewykorzystane miejsca do wykonywania zdjęć były wciąż dostępne podczas ponownych wizyt w znanych już lokacjach lub po ukończeniu poszczególnych sekcji gry.
- Zadbano o to, aby niezebrane notatki były wciąż dostępne podczas ponownych wizyt w znanych już lokacjach lub po ukończeniu poszczególnych sekcji gry.
- Zadbano o to, aby wszystkie przewodniki łowcy przygód były wyświetlane prawidłowo na mapie po zakupie przewodnika terenowego.
- Wprowadzono poprawkę w zadaniu „Kłopoty Savage’a”, która zapobiega zablokowaniu postępów powodowanemu upuszczeniem klucza Giuseppego.
- Usunięto rzadko występujący błąd, w wyniku którego Gina mogła nie dotrzeć do otwartych drzwi po ognistej pułapce podczas próby srebra w Watykanie.
- Usunięto rzadko występujący błąd, który mógł powodować, że Gina nie używała dźwigni lub blokowała się podczas wchodzenia do windy w Wat Si Sawai w Sukhothai.
- Usunięto błąd, przez który Gina mogła nie pomóc w otwarciu drzwi do komnaty z grą w zigguracie w Sukhothai.
- Usunięto błąd, który powodował, że Gina mogła nie dołączyć do kooperacyjnego skoku lub wspinaczki, jeśli nieco wcześniej brała udział w walce.
- Usunięto błąd powodujący powolne przesuwanie się elementów łamigłówki watykańskiej fontanny, co mogło uniemożliwić jej ukończenie, jeśli pozostawiono ją na bardzo długi czas.
- Usunięto błąd, który mógł uniemożliwiać zaliczenie w dzienniku celu „Ukończ złoty klucz” w Watykanie.
- Usunięto błąd, który powodował, że śmierć tuż po otwarciu sejfu w kwaterze głównej w Sukhothai mogła uniemożliwić graczowi zabranie całego złota.
- Usunięto błąd, który powodował, że bramy w jaskiniach mogły być zablokowane po wczytaniu punktu kontrolnego podczas zakradania się do obozu nazistów w Gizie.
- Usunięto błąd uniemożliwiający graczowi podniesienie ważnej książki w biurze Vossa w obozie nazistów w Gizie.
- Usunięto błąd, który mógł powodować, że Antonio lub Ventura pozostawali w stanie kulenia się ze strachu, gdy gracz przebywał w gabinecie Antonia w Watykanie.
Poprawki w wersji PC
- Poprawiono wydajność na większych poziomach gry podczas korzystania z kart graficznych wyposażonych w 8 GB VRAM.
- Usunięto błąd, przez który użycie skrótu Alt+Tab uniemożliwiało późniejsze otwieranie ekwipunku.
- Wprowadzono poprawkę, dzięki której użycie opcji „Cofnij” działa poprawnie w przypadku zmiany trybu graficznego.
- Poprawiono migotanie płomieni pochodni i zapalniczki podczas gry z wysoką częstotliwością odświeżania obrazu.
- Naprawiono renderowanie efektów przesypywania się piasku i wyświetlania płomienia pochodni na peruwiańskim poziomie podczas korzystania z karty firmy AMD.
- Usunięto błąd, przez który jednoczesne włączenie HDR i DLSS mogło powodować wyświetlanie prążków moiré na białych ścianach.
- Usunięto błąd, przez który podczas scenek przerywnikowych w jaskini w Peru w oczach Indy’ego mogły pojawić się czarne usterki graficzne.
- Usunięto błąd, który powodował, że na ekranie pojawiały się sporadycznie czarne kwadraty podczas korzystania ze skalowania renderowania w niektórych rozdzielczościach na kartach graficznych AMD.
- Wprowadzono poprawkę umożliwiającą prawidłowe eksportowanie zdjęć z zapisów w chmurze Steam w przypadku przejścia na zapisy w chmurze Xbox.
- Przypominamy, że obsługa AMD FSR zostanie dodana w przyszłej aktualizacji gry.
Warto zaznaczyć, że Indiana Jones i Wielki Krąg trafił na rynek w naprawdę dobrej formie. Gra nie była przeładowana błędami i bez wątpienia między innymi dzięki temu otrzymała sporo pozytywnych opinii.
MachineGames przypomina również, że w przyszłości Indiana Jones i Wielki Krąg otrzyma wsparcie AMD FSR.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Indiana Jones i Wielki Krąg.