Narzekacie na słabe remastery? Twórca podkreśla, że odnowienie gry nie jest takie łatwe
Remastery gorsze od oryginału? Takie przypadki też się się zdarzają, ale Yutaka Ito podkreśla, że tworzenie remasterów jest trudniejsze, niż wiele osób sądzi.
W ostatnich latach na rynek trafiło wiele odświeżonych wersji gier sprzed lat. Niektórzy twierdzą nawet, że obecna generacja konsol to "generacja remasterów". Jak pokazała przeszłość, nie wszystkie remastery gwarantują satysfakcjonującą jakość. Mało tego, niektóre są tak słabe, że wiele osób preferuje oryginalne wersje.
Wiadome jest, że to remaki wymagają znacznie więcej pracy, ale nie oznacza to jednocześnie, iż remastery powstają bez większych trudności. Yutaka Ito (kierownik techniczny w Ryu Ga Gotoku Studio) pracował nad wieloma odświeżeniami z serii Yakuza / Like a Dragon. Japończyk wprost oznajmił, że "łatwość w tworzeniu remasterów to mit". Niektóre gry wymagają znacznie więcej wysiłku, niż mogłoby się wydawać. Nawet w przypadku stosunkowo niewielkich ulepszeń.
Remastery są tworzone w celu uczynienia starszej gry grywalną na platformach obecnej generacji. Mogłoby się wydawać, że tworzenie remasterów jest łatwe, ale w rzeczywistości jest to dość kłopotliwe. Powiedzmy, że chcesz odtworzyć środowisko deweloperskie tytułu sprzed 15 lat. Napotkasz na problemy, takie jak inna wersja systemu Windows, a nawet możesz nie być w stanie zainstalować narzędzi i bibliotek, których już używałeś. Nawet jeśli w końcu ci się uda, to nie koniec. Konieczne jest zwiększenie rozdzielczości tekstur, podwojenie liczby klatek na sekundę, obsługa wielu platform i poprawa jakości, aby dostosować grę do obecnych czasów.
Ważne jest, aby odnowieniem gry zajął się zespół, który posiada odpowiednie umiejętności do tego zadania. Leniwy remaster to jedno, ale zbugowane i fatalnie działające odświeżenie to zupełnie inna kwestia. Doskonałym przykładem jest tutaj GTA Trilogy. Grove Street Games zawiodło na całej linii, a później studio zostało odsunięte od prac nad kolejnymi aktualizacjami.