Nintendo Switch 2 wykorzysta potencjał DLSS? Odpowiedź ekspertów może zaskoczyć
Eksperci z Digital Foundry rzucili nowe światło na grafikę, jakiej możemy spodziewać się w grach na Nintendo Switch 2.
Choć technologia upscalingu od NVIDIA (DLSS) ma być powszechnie stosowana w grach, to ograniczenia sprzętowe nowej konsoli prawdopodobnie odbiją się na najbardziej wymagających tytułach, które nie będą mogły w pełni wykorzystać jej możliwości.
W trybie przenośnym, ze względu na ograniczenia związane z baterią, DLSS prawdopodobnie będzie skalował obraz do rozdzielczości 720p lub 900p. Nawet w trybie dokującym, w przypadku gier od pozostałych deweloperów, nie należy spodziewać się fajerwerków - w większości przypadków 4K będzie nieosiągalne. Deweloperzy będą musieli znaleźć złoty środek między rozdzielczością a jakością grafiki, zwłaszcza przy tytułach opartych na silniku Unreal Engine 5.
Jednakże, Nintendo może stosować podobną taktykę z DLSS, co Hello Games z AMD FSR 2 w porcie "No Man's Sky" na Switcha - zoptymalizowaną i lżejszą wersję. To mogłoby znacząco poprawić jakość obrazu bez nadmiernego obciążania sprzętu.
Ostatecznie, grafika na Nintendo Switch 2 będzie balansować między jakością grafiki a wydajnością. I choć nie zobaczymy najbardziej zaawansowanych efektów graficznych, a konsola nie zapewni oczekiwanej przez wielu najwyższej rozdzielczości, to dzięki DLSS i dobrej optymalizacji gier, nie powinno być problemów z płynnością.