Reklama

Nintendo Switch 2 wykorzysta potencjał DLSS? Odpowiedź ekspertów może zaskoczyć

Gry (plotka)
2232V
Nintendo Switch 2
Łukasz Musialik | 10.12, 22:19

Eksperci z Digital Foundry rzucili nowe światło na grafikę, jakiej możemy spodziewać się w grach na Nintendo Switch 2. 

Choć technologia upscalingu od NVIDIA (DLSS) ma być powszechnie stosowana w grach, to ograniczenia sprzętowe nowej konsoli prawdopodobnie odbiją się na najbardziej wymagających tytułach, które nie będą mogły w pełni wykorzystać jej możliwości.

Dalsza część tekstu pod wideo

W trybie przenośnym, ze względu na ograniczenia związane z  baterią, DLSS prawdopodobnie będzie skalował obraz do rozdzielczości 720p lub 900p. Nawet w trybie dokującym, w przypadku gier od pozostałych deweloperów, nie należy spodziewać się fajerwerków - w większości przypadków 4K będzie nieosiągalne. Deweloperzy będą musieli znaleźć złoty środek między rozdzielczością a jakością grafiki, zwłaszcza przy tytułach opartych na silniku Unreal Engine 5.

Jednakże, Nintendo może stosować podobną taktykę z DLSS, co Hello Games z AMD FSR 2 w porcie "No Man's Sky" na Switcha - zoptymalizowaną i lżejszą wersję. To mogłoby znacząco poprawić jakość obrazu bez nadmiernego obciążania sprzętu.

Ostatecznie, grafika na Nintendo Switch 2 będzie balansować między jakością grafiki a wydajnością. I choć nie zobaczymy najbardziej zaawansowanych efektów graficznych, a konsola nie zapewni oczekiwanej przez wielu najwyższej rozdzielczości, to dzięki DLSS i dobrej optymalizacji gier, nie powinno być problemów z płynnością.

Źródło: wccftech.com

Komentarze (23)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper