SEGA wraca do gry! Nowe życie dla klasyków i podbój mediów
Sega wkracza w nową erę, zmieniając swoją globalną strategię. Firma nie ukrywa, że ma ambitne plany.
Pod wodzą Shuji Utsumiego, weterana branży i obecnego lidera odpowiadającego za strategię Segi, firma planuje ożywić kultowe, zapomniane już marki oraz agresywnie rozwijać nowe projekty medialne.
W wywiadzie dla Diamond Online, wskazał jak duże znaczenie będzie mieć dla firmy adaptacja popularnych gier na potrzeby filmów, seriali i innych mediów.
Od momentu powrotu do Segi w 2019 roku, Utsumi koncentruje się na tym, aby w pełni wykorzystać potencjał własnych IP. Sega już teraz może pochwalić się międzynarodowym sukcesem – ponad 70% gier sprzedano poza Japonią. Ambicje są jednak znacznie większe i obejmują wykorzystanie uwielbianych przez miliony fanów postaci w produkcjach telewizyjnych i kinie.
Nie chodzi tu jedynie o kontynuacje popularnych serii, takich jak Sonic, Like a Dragon czy Persona. Sega zapowiada także powrót takich klasyków jak Crazy Taxi, Jet Set Radio, Virtua Fighter czy Golden Axe. Dodatkowo na horyzoncie pojawia się filmowa adaptacja kultowego Shinobi.
Rok 2024 był niezwykle udany dla Segi. Sukces gry Sonic x Shadow Generations to zaledwie wierzchołek góry lodowej w ramach „transmedialnej ekspansji” marki, obejmującej również film Sonic the Hedgehog 3, serial Knuckles na Paramount+ i grę mobilną Sonic Rumble. Dodajmy do tego nowe IP, w tym Unicorn Overlord od Vanillaware i Metaphor: ReFantazio od Atlusa.
Shuji Utsumi to postać dobrze znana fanom Segi. Były wiceprezes Sony America, zajmował wiele innych kluczowych stanowisk w Disney Interactive i Warner Music Japan. Powrót do Segi w 2019 roku okazał się punktem zwrotnym dla firmy, a jego decyzje już przynoszą imponujące efekty.