Autorzy Black Myth: Wukong popłakali się, bo nie wygrali tytułu Game of the Year na The Game Awards 2024
Black Myth: Wukong zostało jedną z najlepiej zarabiających gier 2024 roku, dzięki czemu też stał się bardzo rozpoznawalnym dziełem i jak na swoje oceny, wybił się ponad całą konkurencję.
Podczas The Game Awards 2024 chiński projekt autorstwa Game Science zdobył aż 4 nominacje i zgarnął dwie ważne nagrody, aczkolwiek przegrał w dwóch kluczowych kategoriach, czyli Best Game Direction oraz Game of the Year, gdzie obie statuetki dorwał Astro Bot od PlayStation Studios i Team Asobi. Są ludzie, którzy potrafią przegrywać i są tacy, jak CEO Game Science, którzy nie potrafią przyjąć tego "na klatę". Po pierwsze podczas ogłoszenia zwycięzcy ekipa Game Science się dosłownie popłakała - nie z radości, tylko z żalu. Po drugie, prezes firmy wydał spore oświadczenie, którego treść jest powiedzmy sobie, mało przyjemna i pełna goryczy.
Ta ceremonia wręczenia nagród zbiegła się z wydaniem stosunkowo dużej aktualizacji. Dla mnie osobiście ten projekt, który trwał siedem lat, oficjalnie dobiegł końca. Cztery nominacje dla Black Myth: Wukong (Najlepsza Gra Akcji, Najlepsza Oprawa Artystyczna, Najlepsza Reżyseria Gry oraz Gra Roku) to pierwsze takie wyróżnienia dla Chin. Ostatecznie gra zdobyła nagrody za Najlepszą Grę Akcji i Player's Choice, przy czym ta ostatnia szczególnie cieszy.
Muszę jednak przyznać, że czuję rozczarowanie i żal, a większość z nich wynika z porzucenia pewnych złudzeń.
Gry nominowane w tym roku są naprawdę doskonałe, ale zupełnie nie rozumiem kryteriów wyboru Gry Roku. Przyszedłem tu na próżno!Od wczoraj obserwuję także silne niezadowolenie, rozgoryczenie i smutek w komentarzach wielu graczy – większość z nich wyrażana w sposób humorystyczny i dekonstruujący, co jest naprawdę zabawne.
Całkowicie rozumiem to rozgoryczenie i współczuję tych uczuć, bo wiem, że za nimi nie kryje się ból ani złośliwość, lecz poczucie własnej wartości i pewność siebie.To normalne, że odczuwamy gniew, gdy jesteśmy tak pewni siebie, a inni tego nie doceniają.
Szczerze mówiąc... jestem bardziej pewny siebie niż wy (odsyłam do mojej pierwszej odpowiedzi na Zhihu). Przemówienie na temat Gry Roku napisałem dwa lata temu, ale nie zostało wykorzystane.Podczas tworzenia tej gry wielu kolegów nie było tak optymistycznych jak ja. Być może grali w zbyt wiele wersji pośrednich, przez co nieuchronnie czuli, że gra wciąż ma zbyt wiele niedoskonałości i mało prawdopodobne jest, by została ukończona na czas.
Jednym z moich głównych zadań w firmie było nieustanne pocieszanie ich, że wykonaliśmy dobrą robotę i produkt stale się poprawia.Tak, pewność siebie nie może opierać się wyłącznie na wygranych.
To nie jest pewność siebie, lecz powtarzanie wyników. Jeśli przegrasz dziś, możesz przegrać jutro, ale co z tego?
Czynniki wpływające na wynik są zbyt złożone, więc rezultat zawsze będzie niepewny. Jedyną rzeczą, którą możemy być pewni, jest wybór tego, co robimy –
robienie konkretnych rzeczy, podejmowanie trudnych wyzwań i działania w zgodzie z tym, w co wierzymy.Oczywiście powinniśmy być pewni siebie, realizując te cele.
Games Science CEO gives a statement on Black Myth Wukong at The Game Awards🚀
— Rino (@RinoTheBouncer) December 15, 2024
“This awards ceremony coincided with the release of a relatively large update. For me personally, this project that took seven years has officially come to an end.
The four nominations for Black Myth:… pic.twitter.com/c7uUUwVPPi
Poniżej macie nagranie, na którym Alanah Pearce opowiada o reakcji Game Science.
here’s alanah pearce talking about it https://t.co/9X3p90qn4d pic.twitter.com/JZy9C6ybuW
— kate bush's husband (@airbagged) December 15, 2024
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Black Myth: Wukong.