Wiedźmin 4 zachwyci grafiką? CD Projekt RED celuje w jakość ze zwiastuna
Specjaliści z CD Projekt RED podchodzą niezwykle ambitnie do rozwoju najnowszej części Wiedźmina i chcą uzyskać spektakularny efekt.
Zwiastun Wiedźmina 4 był największą niespodzianką The Game Awards 2024, która wzbudziła ogromny szum nie tylko w branży gier, a polscy twórcy podzielili się kilkoma intrygującymi szczegółami z materiału. Dzięki jednemu z wywiadów z reżyserem gry Sebastianem Kalembą wiemy, że produkcja rozgrywa się kilka lat po Wiedźminie 3, co wyjaśnia, dlaczego zaprezentowano tak odmienioną Ciri. Zresztą, te zmiany wywołały burzę wśród niektórych graczy niezadowolonych w wyglądu głównej bohaterki.
Trzeba jednak przyznać, że zwiastun produkcji prezentował się niezwykle mrocznie i klimatycznie – postacie, ich szczegóły ubioru, mimika i zachowania, a także scena walki pomiędzy Ciri i potworem robiły wrażenie.
Oprawa Wiedźmina 4 będzie niezwykle zbliżona do jakości zwiastuna. CD Projekt RED przyznało, że ujęcia „reprezentują efekt, jaki studio chce uzyskać”, a materiał oddaje „ogólny klimat” produkcji.
Zwiastun jest filmowym spojrzeniem na rodzaj doświadczenia, jakie Wiedźmin 4 ma aspiracje zaoferować graczom. Nie jest renderowany w czasie rzeczywistym, ale jest zasilany tą samą technologią, na której powstaje Wiedźmin 4, czyli Unreal Engine 5 – możemy przeczytać w oficjalnym opisie materiału.
Od kilku lat wiemy, że polskie studio zmieniło silnik i blisko współpracuje z Epic Games nad wykorzystaniem Unreal Engine 5 w projekcie. Deweloperzy już teraz mówią, że nowa odsłona Wiedźmina będzie „najbardziej wciągającą i ambitną grą” CD Projekt RED, zatem mają wiele do udowodnienia. Jeżeli otrzymamy tak efektowną wizualnie rozgrywkę, która przede wszystkim będzie pozbawiona błędów, to rzeczywiście będziemy mogli mówić o wyciągnięciu wniosków z premiery Cyberpunka 2077.