"Niemal brak zainteresowania wersjami na Xbox". Twórcy kultowej gry mówią wprost
Argonaut Games skomentowało temat zainteresowania grami w pudełkach na konsole Xbox. Studio twierdzi, że popyt prawie nie istnieje.
Wiele osób czeka na remaster pierwszej części Croca, ale gracze muszą uzbroić się w cierpliwość. Studio niedawno poinformowało, że grudniowa premiera została przełożona na pierwszy kwartał 2025 roku. Czekamy zatem na konkrety.
Jeszcze wcześniej twórcy ogłosili wydanie Croc: Legend of the Gobbos w pudełku, ale takie atrakcje dostępne będą wyłącznie dla użytkowników PlayStation 5 i Nintendo Switch. Mowa nie tylko o zwykłym wydaniu fizycznym, ale także o bogatej edycji kolekcjonerskiej.
Część społeczności była rozczarowana brakiem wersji fizycznej na pozostałe platformy, dlatego Argonaut Games znalazło pewne rozwiązanie. Kolekcjonerka będzie dostępna także na PS4, PC, Xbox One oraz Xbox Series X|S, lecz w tym wypadku gracze nie otrzymają płyty, a zaledwie kod (platforma do wyboru) na cyfrową wersję tytułu.
Jeden z graczy zapytał, czy oznacza to, że Xbox dalej nie otrzyma wersji pudełkowej. Na wpis zareagowali twórcy, którzy wprost przyznali, iż zainteresowanie fizycznymi grami w wersji na konsole Xbox praktycznie nie istnieje. Argonaut Games podkreśliło, że potencjalna sprzedaż nie byłaby wystarczająca, żeby pokryć koszty produkcji.
No, there's almost no demand for Xbox physical. This is the solution we came up with for those Xbox gamers who wanted to purchase the Collector's Edition but didn't want to buy one of the other platforms
— Argonaut Games (@ArgonautGames_) December 12, 2024
Prawie nie ma popytu na fizyczne wersje gier na Xbox. Oto rozwiązanie, które wymyśliliśmy dla tych graczy Xboksa, którzy chcieli kupić edycję kolekcjonerską, ale nie chcieli kupować jednej z innych platform.
Z całym szacunkiem, istnieją minimalne nakłady produkcyjne dla wersji fizycznych, a wszystkie nasze dane wskazują, że nie bylibyśmy w stanie sprzedać wystarczającej liczby kopii, aby uzasadnić produkcję wersji fizycznych na Xbox. Stworzyliśmy grę, więc to nie tak, że nie lubimy jakiejś platformy, ale musimy być realistami.
To nie pierwszy przypadek, kiedy Xbox nie otrzymuje wersji pudełkowej, ale za to jeden z niewielu, kiedy twórcy otwarcie mówią dlaczego tak jest.