Reklama

Legendarny twórca nie stworzy kontynuacji gier, o które proszą gracze. Powód jest prosty

Gry
3099V
Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 z dużymi problemami. Gra straciła kluczowych deweloperów
Grzegorz Cyga | 16.12, 22:30

Chociaż gracze czekają na Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, pewne jest to, że w produkcję tej gry w żaden sposób nie jest zaangażowany twórca oryginału. Tim Cain i to z jednego powodu. 

Tim Cain to nazwisko, które fani klasycznych gier RPG takich jak pierwsze odslony serii Fallout czy Vampire: The Masquerade - Bloodlines wciąż pamiętają i bardzo cenią. Chociaż minęło już kilka lat od jego ostatniej gry, jaką jest The Outer Worlds, wciąż jest obecny w branży, o czym świadczy to, że pełni rolę konsultanta przy powstającej kontynuacji. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Mimo iż Tim Cain jest znany z tego, że niechętnie tworzy sequele swoich gier, wciąż jest o nie wypytywany. W wywiadzie dla serwisu PC Gamer wyznał, dlaczego gry takie jak Vampire: The Masquerade - Bloodline czy Arcanum: Of Steamworks & Magick Obscura przez lata nie doczekały się kontynuacji lub duchowych spadkobierców.

Ludzie często pytają mnie: "Dlaczego nie stworzysz kolejnej gry takiej jak Bloodlines" lub "Dlaczego nie stworzysz sequela Arcanum" Mówią, że stworzyłem kultowy klasyk, na co ja odpowiadam, że to jest właśnie problem.

Twórca nie gryzł się w język i przyznał, że kultowymi grami często określane są te, które pierwotnie nie miały zadowalającej sprzedaży. 

Nie sprzedawały się na tyle dobrze, by wydawca powiedział: "O tak, zdecydowanie musimy zrobić sequel tego". Dziwnie jest więc słyszeć, jak ludzie mówią mi, w niektórych przypadkach dziesiątki lat później: "Powinieneś był zrobić jeszcze jeden". To tak, jakbyś powiedział: "Powinieneś był to kupić". Nienawidzę ujmować rzeczy tak mechanicznie, ale czasami gracze muszą włożyć swoje pieniądze tam, gdzie są ich słowa. Jeśli gra im się nie podoba, nie powinni jej kupować. Jeśli spodoba im się jakaś gra, powinni ją kupić, a wtedy dostaną więcej tego, czego chcą. Myślę, że jedynym sposobem, aby uzyskać więcej tego, czego chcesz, jest kupowanie rzeczy, których chcesz, a nie kupowanie rzeczy, których nie chcesz. Bo ostatecznie to wszystko, co ludzie słyszą. Jeśli gra wyjdzie i sprzeda się w milionie egzemplarzy, prawdopodobnie doczeka się kontynuacji. Jeśli gra wychodzi i sprzeda się w 50 000 egzemplarzy, nie otrzyma sequela.

Źródło: PC Gamer

Komentarze (24)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper