Horizon na PS5 Pro dorównuje wersji PC! Upscaling od Guerrilla Games porównywalny z NVIDIA DLSS
Upscaling wykorzystany przez Guerrilla Games w Horizon Forbidden West i Zero Dawn Remastered na PlayStation 5 Pro oferuje jakość obrazu porównywalną z tą na PC, wykorzystującą NVIDIA DLSS - jak wynika z analizy specjalistów z Digital Foundry.
Podczas testów wersji na PS5 Pro, eksperci porównali autorskie rozwiązanie upscalingu Guerrilla Games z tymi na PC - NVIDIA DLSS i AMD FSR 3. Przy bazowej rozdzielczości 1440p i upscalingu do 4K, technologia Guerrilla doskonale radzi sobie z odwzorowaniem szczegółów - np. odbicie w wodzie oraz płynny, pozbawiony artefaktów ruch obiektów. Natomiast NVIDIA DLSS radzi sobie lepiej z efektami cząsteczkowymi.
W porównaniu z AMD FSR 3, rozwiązanie od Guerrilla Games wypada znacznie lepiej. Technologia AMD rozmywa detale, takie jak trawa przy nieruchomej kamerze, oraz ogólnie pokazuje dość nieostry, bardziej “miękki obraz”.
Co istotne, Guerrilla Games zdecydowało się pominąć PSSR – upscaler PlayStation 5 Pro, który do tej pory był dość problematyczny i osiągał średnie wyniki w wielu grach. Rozwiązanie od Guerrilla zostało opracowane z myślą o przyszłych tytułach, a następnie zaadaptowane do serii Horizon. W przyszłości jego możliwości mogą okazać się znacznie większe. szczególnie w porównaniu do rozwijanej wersji PSSR.
Czyżby była to zapowiedź imponującej jakości w nadchodzących tytułach na bardziej zaawansowanej technologicznie konsoli Sony? Czas pokaże.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Horizon Forbidden West.