Bloodborne w 60 fps na PS5 Pro? Mark Cerny tłumaczy problem
Czy fani gatunku soulslike doczekają się Bloodborne w 60 klatkach na sekundę na PS5 Pro? Główny architekt konsol Sony nie ma dobrych wiadomości...
Wczoraj Sony zaprezentowało szczegółowy materiał koncentrujący się na PlayStation 5 Pro i znaczącej współpracy z AMD, dzięki której będzie możliwy rozwój kolejnych sprzętów Japończyków. Mark Cerny ponownie opowiedział o ulepszeniach wprowadzonych w konsoli, która od listopada jest dostępna na rynku.
Wybrane serwisy miały okazję przeprowadzić wywiad z przedstawicielem Sony.
Redakcja WccfTech podjęła temat gier na PS5 Pro – w głównej mierze dziennikarzom chodziło o Bloodborne oraz The Last Guardian i aspekt rozgrywki w 30 klatkach na sekundę. Choć materiały pokazujące wymagającą produkcję From Software na ulepszonym modelu konsoli zdaniem dziennikarzy z IGN wyglądają niczym wersja „najbliższa remasterowi”, ciągle spore wątpliwości budzi gameplay tylko w 30 fps.
Główny architekt PlayStation jednak nie miał do przekazania zbyt dobrych wiadomości – Mark Cerny podkreślił, że ograniczenia z płynnością rozgrywki Bloodborne w pewnym stopniu są związane z brakiem VRR. Sony, wspomagając studia w pracach nad ulepszonymi wersjami tytułów na PS5 Pro, oferowało ulepszenia w zakresie trybu Boost Mode, który jednak nie rozwiązuje tego typu ograniczeń.
WccfTech: To jest coś, czego byłem ciekaw. W momencie premiery PS5 istniały tytuły na PlayStation 4, takie jak Bloodborne i The Last Guardian, które przez cały cykl życia były łatane tak, aby miały zablokowany tryb 30 klatek na sekundę. Jeśli wrócisz do wersji 1.0 dysku, będą one również miały odblokowaną liczbę klatek na sekundę. Czy Sony prowadziło rozmowy w celu ponownego przeanalizowania tej kwestii, aby odblokować te liczby klatek na sekundę na PS5 Pro?
Mark Cerny: Obawiam się, że nie mogę nic powiedzieć o Bloodborne lub innym tytule, o którym wspomniałeś na PS5 Pro. Zazwyczaj gry na PS5 Pro działają w trybie, który nazywamy Boost Mode. W tym trybie dajemy grze do dyspozycji cały procesor graficzny i szybszą pamięć, ale wszelkie ograniczenia są nadal obecne w wersji na PS5 Pro. Są więc rzeczy, które zdecydowanie się poprawią, i takie, które pozostaną bez zmian. Powiem, że jeśli twoja gra ma VRR, powinieneś zobaczyć znacznie wyższą liczbę klatek na sekundę na PS5 Pro.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Bloodborne.