Porażka i krytyka to za mało. Ubisoft szykuje kolejną grę AAAA
Ubisoft w 2024 roku dostarczył na rynek pierwszą grę z mitycznego segmentu AAAA. Produkcja zanotowała porażkę, lecz Francuzi się nie zrażają.
Ubisoft jeszcze przed premierą zwiastował wielki sukces Skull and Bones, podkreślając okazały budżet projektu. Nad piracką przygodą pracowano przez wiele lat, co pochłonęło niemałe pieniądze, lecz nie przyniosło satysfakcjonujących rezultatów. Mimo to deweloperzy wciąż próbują ratować zniszczoną łajbę.
Problemy Skull and Bones i krytyka ze strony graczy najwidoczniej nie zmieniły planów francuskiego producenta i wydawcy. Jeden z deweloperów Ubisoftu potwierdził, że pracuje przy udźwiękowieniu dwóch niezapowiedzianych gier – tytułów z segmentu AAA oraz AAAA:
Więcej niezapowiedzianych projektów gier AAA i AAAA od Ubisoftu.
More Unannounced AAA and AAAA game projects from Ubisoft pic.twitter.com/oW6IxLAKtx
— Timur222 (@bogorad222) December 19, 2024
Nie ulega wątpliwości, że produkcje AAAA swoje kosztują, więc możemy domyślać się, że przedsiębiorstwo prawdopodobnie tworzy kolejną grę-jako-usługę – w końcu właśnie tytuły rozwijane latami po premierze, których autorzy regularnie przygotowują dodatki i zachęcają graczy do wydawania pieniędzy, mają jak najbardziej sens w przypadku projektów z gigantycznymi budżetami.
Warto jednocześnie wspomnieć o następnych plotkach, zgodnie z którymi francuska korporacja w następnych latach ma skupić się na systematycznym oferowaniu nowych gier z serii Assassin's Creed, a jednym z projektów będzie wielki HUB – to właśnie dzięki niemu otrzymamy dostęp do nowych tytułów.