Niespodziewany hit pokazem możliwości PS5 Pro. Warhammer 40,000: Space Marine 2 działa lepiej po aktualizacji

Gry
4892V
Space Marine
Grzegorz Cyga | 20.12, 18:05

Saber Interactive nie tylko rozwija swoją najnowszą produkcję, ale też stara się ją ulepszać. Na standardowym PlayStation 5 Warhammer 40,000: Space Marine II miał spore problemy z utrzymaniem stałych 60 klatek w trybie wydajności. 

Deweloperzy udostępnili niedawno aktualizację, dzięki której Space Marine 2 dołączył do grona "PS5 Pro Enhanced". Chociaż redakcja GamingTech przeprowadziła testy, skupiały się one mocno na oprawie wizualnej, a ta została nieznacznie poprawiona.

Dalsza część tekstu pod wideo

Digital Foundry również poruszyło temat wizualiów i zauważyło, że w obu opcjach wyświetlania zwiększono rozdzielczość (jakość - 1080p skalowane do 2160p, wydajność - 1080p skalowane do 1440p). Jednak analitycy postanowili się bardziej przyjrzeć kwestii wydajności.

Z przeprowadzonych badań wynika, że Warhammer 40,000: Space Marine 2 w obu trybach korzysta z PSSR, a uruchomiony w performance mode częściej osiąga 60 klatek, aczkolwiek nie są one stałe, gdyż wciąż zdarzają się spadki do około 45 fpsów, a przy włączonym VRR nawet do 40, gdy używany jest miotacz ognia. Jednak to właśnie osoby posiadające wyświetlacze wspierające tę funkcję najbardziej docenią najnowszą aktualizację. 

Mimo że wszystko zostało ulepszone, nadal działamy w zakresie 50-60 klatek na sekundę podczas stałych fragmentów gry, w których pojawiają się roje wrogów. Krótko mówiąc, wszystko to sprawia, że PS5 Pro częściej osiąga 60 klatek na sekundę niż podstawowe PS5 i zapewnia, że liczba klatek na sekundę częściej pozostaje w oknie 48-60 VRR - ale nie jest to blokada.

Mimo pewnych rzeczy, które wciąż można by ulepszyć, Digital Foundry uważa, że Warhammer 40,000: Space Marine 2 to jedna z tych produkcji, która faktycznie wykorzystuje możliwości PS5 Pro i posiadacze tej konsoli powinni być zadowoleni z gry na swoim sprzęcie.

Ogólnie rzecz biorąc, Warhammer 40K: Space Marine 2 wygląda i działa lepiej na PS5 Pro, a użycie PSSR przez dewelopera Saber Interactive opłaca się w postaci ładniej wyglądającej gry. W praktyce to właśnie poprawa jakości obrazu w trybie prędkości 60 kl./s wyróżnia się najbardziej czystszą rozdzielczością i wyższą liczbą klatek na sekundę, nawet jeśli zablokowane 60 kl./s nadal nie wchodzi w grę. Przewaga będzie najbardziej odczuwalna wśród posiadaczy wyświetlaczy VRR, którzy mają teraz średnio więcej klatek do pracy, chociaż spadki do 40 klatek na sekundę nadal stanowią problem. Teoretycznie opcja ograniczona do 40 klatek na sekundę byłaby w tym przypadku idealna dla posiadaczy Pro działających na wyświetlaczach 120 Hz, biorąc pod uwagę, że gra działa powyżej tej linii. Zamiast tego to, co mamy w łatce 1.5, to nadal solidne ulepszenie wyświetlaczy 60 Hz i nawet dla posiadaczy podstawowej wersji PS5 dobrze jest widzieć, jak Saber kontynuuje optymalizację wydajności w wersji premierowej.  

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Warhammer 40,000: Space Marine 2.

Źródło: Digital Foundry

Komentarze (71)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper