Ogromna cena za ogromny sukces. Arcane to kosztowna inwestycja Riot Games, która się nie zwróciła
Arcane zakończył się na drugim sezonie, co mogło wydawać się zaskakującą decyzją. Jednak produkcja serialu na podstawie League of Legends okazała się kosztownym przedsięwzięciem, które się nie zwróciło.
Jakiś czas temu Arcane zostało obwołane najdroższym serialem animowanym w historii. Była to zasługa tego, że Riot Games na produkcję obu sezonów wydał 250 milionów dolarów. Twórcy mieli nadzieję, że zachęci on widzów do zagrania w League of Legends i przeznaczania na nią swoich pieniędzy.
Tymczasem serwis Bloomberg ujawnił, że dla Riot Games Arcane okazało się finansową porażką. Mimo tego, że Netflix płacił 3 miliony za emisję każdego odcinka, a będący właścicielem firmy, Tencent przeznaczył dodatkowe 3 miliony na prawa do wyświetlania produkcji w Chinach, do tego sam rzecznik Riot Games zdaje się pozytywnie patrzeć na serial, jego produkcja się nie zwróciła.
Drugi sezon, który w tym roku trafił na Netfliksa, ma się aktualnie zbliżać do progu rentowności, lecz nie przyciągnął on wielu nowych graczy do League of Legends, ani nie zachęcił obecnych do wydawania tylu pieniędzy na mikrotransakcję, by zwróciły się koszta produkcji serialu.
Wywiady z pracownikami Riot Games i analitykami branżowymi wskazują, że była to komercyjna porażka firmy. Riot wydał tak dużo własnych pieniędzy na rozwój i marketing serialu, że nie zarobił na produkcji. Serial nie zdołał również nawrócić wielu nowych graczy ani skłonić obecnych graczy do wydania większej ilości pieniędzy na League of Legends.
Za taki stan rzeczy ma odpowiadać to, że League of Legends jest tak wiele lat na rynku, że próg wejścia dla nowych graczy jest niezwykle wysoki. Co ciekawe, w raporcie można się dowiedzieć, że twórcy nie byli przygotowani na gigantyczny sukces pierwszego sezonu i nie mieli plany na odzyskanie zainwestowanych pieniędzy.
Szefowie pierwszego sezonu Arcane nie dali projektantom przedmiotów w grze Riot wystarczająco dużo czasu na stworzenie nowych przedmiotów lub postaci o tematyce Arcane na sprzedaż w grze. Podczas gdy nowi gracze zarejestrowali się na darmowe konta League of Legends, niewielu z nich zostało, według dwóch osób znających się na rejestracji. Gra słynie z tego, że jest skomplikowana do nauczenia, a jej społeczność może być wymagająca dla nowych graczy.
W drugim sezonie serialu Riot planował podwoić wysiłki, aby skierować fanów Arcane do League of Legends, gdzie mogliby kupić tematyczne przedmioty cyfrowe. Gra jest darmowa, ale według obecnych i byłych pracowników zarabia miliardy dolarów rocznie na sprzedaży kosmetyków i postaci w grze.
Tym razem Riot dał pracownikom dwa lata, a nie tylko kilka miesięcy, na produkcję dóbr cyfrowych, na które gracze mogliby wydać. Od listopada wydano osiem nowych kostiumów opartych na postaciach z Arcane, a każdy z nich kosztuje od 10 do 14 dolarów. Według niektórych szacunków jedna skórka dla głównej bohaterki Jinx, za którą gracze mogą kupić szansę na wygraną, może kosztować nawet 250 dolarów. Inna postać, Ambessa, kosztuje równowartość 9,30 USD. Wysokobudżetowy teledysk towarzyszył jej premierze. Wielu pracowników zastanawiało się, czy Riot nie byłby lepszy, gdyby po prostu ulepszył swoją grę wideo i zaprojektował przedmioty, o których wiedzieli, że spodobają się graczom.
Riot Games nie zamierza jednak zaprzestać prób pozyskania nowych odbiorców. W przyszłym roku ma się ukazać bijatyka 2XKO, w której będzie dostępna znana z serialu Jinx, a sam Riot planuje 3 kolejne produkcje z uniwersum LoLa.