Kolejny dzień i kolejne branżowe zwolnienia. Autorzy kultowej marki objęci masowymi wypowiedzeniami
2024 rok był najgorszym w naszej branży od bardzo dawna i chyba każdy zgodzi się z tym, że w 2025 rok weszliśmy z nadzieją, że już więcej redukcji nie będzie. Niestety pierwsze tygodnie tego roku pokazują, że jest inaczej.
Podczas The Game Awards dowiedzieliśmy się, że w przeciągu paru ostatnich lat w naszej branży ubyło aż 35 tysięcy stanowisk, przez co wszystkie większe i mniejsze gry przeżywają naprawdę ciężkie czasy. W 2025 roku miało być już lepiej, korporacje miały opanować sytuację, a zwolnień miało już nie być. Przynajmniej na to mieliśmy wszyscy nadzieję.
Okazuje się jednak, że Enad Global 7, firma matka dla deweloperskiego studia Piranha Games (nie mylić z Piranha Bytes), które to odpowiedzialne jest za cykl MechWarriors, postanowiła wprowadzić plan "optymalizacji" kosztów, przez co wspomniana firma została dotknięta sporymi zwolnieniami - z pracą pożegnało się bowiem dokładnie 38 osób. Niestety powodem jest bardzo słaby odbiór gry MechWarrior 5: Clans, które na samym Steamie kupiło około 110 tysięcy osób, a więc nie tak źle. Niestety to za mało, aby firma mogła przetrwać bez zwolnień.
Enad Global 7 ogłosiło rozpoczęcie planu optymalizacji biznesowej w Piranha Games, deweloperze serii MechWarrior. Najnowszy tytuł, MechWarrior: Clans, wypadł poniżej oczekiwań.
Reorganizacja obejmie 38 pracowników.
Enad Global 7 has announcer the initiation of a business optimization plan at Piranha Games, developer of the MechWarrior franchise. The latest title, MechWarrior: Clans, has performed below expectations.
— MauroNL (@MauroNL3) January 10, 2025
38 employees will be impacted by the reorganization. pic.twitter.com/8CFH9TUWWH