Wiedźmin 4 będzie inny niż Wiedźmin 3. Wszystko dzięki Ciri

CD Projekt RED postawił na Ciri, tworząc nowego Wiedźmina. Jakie to przyniesie zmiany dla serii. Deweloperzy dzielą się pewnymi smaczkami.
Od premiery pierwszego zwiastuna Wiedźmina 4 stało się jasne, że CD Projekt RED postawił na Ciri. Już wtedy deweloperzy podkreślali, że w momencie rozpoczęcia prac nad nowym projektem wybór tej bohaterki był dla nich „naturalny i logiczny”.
Ciri w Wiedźminie 4 pozwoli polskiemu studiu także na wprowadzenie szeregu zmian, których nie doświadczyliśmy w poprzednich odsłonach sagi. W wywiadzie dla redakcji Vandal Kajetan Kapuściński, dyrektor filmowy w CD Projekt RED, oraz reżyser narracji Philipp Weber opowiedzieli więcej o podejściu twórców do wiedźminki.




To właśnie główna bohaterka będzie stanowiła największą różnicę w Wiedźminie 4 względem Wiedźmina 3. Ciri jest zupełnie inna niż doświadczony Geralt, który posiada mocno wypracowany kodeks, stara się być profesjonalny i neutralny.
Ale Ciri jest młodsza, bardziej porywcza i emocjonalna. Pragnie zmian [w świecie – przyp. red.]. Jak widzieliście na zwiastunie, ona nie tylko wypełnia wiedźmińskie obowiązki, ale próbuje radzić sobie z nimi emocjonalnie. Dlatego chcemy pokazać świat Wiedźmina i tę podróż ku zostaniu Wiedźminem jej oczami.
CD Projekt RED nie zapomniało jednak o jej przeszłości. Główna bohaterka Wiedźmina 4 będzie perfekcyjnie władała orężem, a jej styl walki będzie zwinny i płynny. W końcu jako dziecko miała znakomitego nauczyciela – to Geralt w Kaer Morhen nauczył ją władać mieczem. Niektóre jej cechy będą więc nam przypominać styl działania Białego Wilka.
Z drugiej strony, Ciri jako główna bohaterka, odznacza się pewnymi specjalnymi zdolnościami. Na przykład żyje w większej harmonii z magią. Potrafi posługiwać się potężnymi zaklęciami, które dają nam możliwości większe niż kiedykolwiek wcześniej. Nie byliśmy w stanie zajść tak daleko z magią jak możemy teraz.
Philipp Weber zaznaczył, że pracując nad Wiedźminem 4 zespół chce wyciągnąć to co najlepsze z wcześniejszych gier i połączyć to w spójną całość z nowymi elementami. W końcu saga Wiedźmin posiada swoje „stałe wyznaczniki”, które będą także w nowej produkcji:
Opowiadamy dojrzałe historie, w których poruszamy trudne tematy. To mroczne fantasy, inspirujemy się folklorem. Jest też w tym trochę humoru, nadziei i rzeczy, które naprawdę leżą u podstaw książek i gier o Wiedźminie. Dlatego doszliśmy do wniosku, że nigdy nie chcemy ich zmieniać, ponieważ to one nadają Wiedźminowi jego tożsamość – przyznaje Weber.