Sony zaskakuje nowym pomysłem! Opóźnienia w grach mogą stać się przeszłością
Sony wpadło na pomysł, jak ograniczyć uciążliwe lagi w rozgrywkach sieciowych.
Najnowszy wniosek patentowy japońskiego giganta zakłada wykorzystanie AI do przewidywania ruchów gracza jeszcze zanim ten zakończy wprowadzanie całego polecenia na kontrolerze. Dzięki temu nawet osoby z mniej stabilnym łączem internetowym mogą odczuć wyraźną poprawę płynności podczas gry.
Zgodnie z dokumentacją, system mógłby korzystać z kamery, która obserwuje ruchy użytkownika i wyłapuje „niedokończone” wciśnięcia przycisków. W alternatywnym wariancie AI analizowałaby początkowe fragmenty sekwencji z kontrolera, a następnie przewidywała, co gracz zamierza zrobić w ułamku sekundy, zanim rozkaz zostanie wydany w całości. W rezultacie czas reakcji gry ulegnie skróceniu, co przekłada się na mniejsze opóźnienia w rozgrywkach wieloosobowych.
Sony zauważa, że gracze z gorszym łączem często starają się „wyprzedzać” opóźnienia, wciskając przyciski wcześniej niż powinni. Patent japońskiej korporacji ma wyeliminować ten problem, bo AI automatycznie będzie korygować komendy tak, by zostały wykonane w odpowiednim momencie.
Rozwiązanie nosi nazwę „Timed Input/Action Release” i będzie prawdopodobnie wykorzystywane w tytułach first-party z trybem multiplayer lub kooperacją online. Sony nie wyklucza jednak rozszerzenia technologii także na gry od zewnętrznych deweloperów.
Warto dodać, że to nie jedyny innowacyjny pomysł firmy – PlayStation pracuje też nad systemem wykrywania emocji u graczy w czasie rzeczywistym oraz nad algorytmami, które pomagają wyłapywać oszustów w grach.