Sony zaskakuje nowym pomysłem! Opóźnienia w grach mogą stać się przeszłością

Gry
2376V
PlayStation Camera
Łukasz Musialik | Wczoraj, 21:15

Sony wpadło na pomysł, jak ograniczyć uciążliwe lagi w rozgrywkach sieciowych. 

Najnowszy wniosek patentowy japońskiego giganta zakłada wykorzystanie AI do przewidywania ruchów gracza jeszcze zanim ten zakończy wprowadzanie całego polecenia na kontrolerze. Dzięki temu nawet osoby z mniej stabilnym łączem internetowym mogą odczuć wyraźną poprawę płynności podczas gry.

Dalsza część tekstu pod wideo

undefined

Zgodnie z dokumentacją, system mógłby korzystać z kamery, która obserwuje ruchy użytkownika i wyłapuje „niedokończone” wciśnięcia przycisków. W alternatywnym wariancie AI analizowałaby początkowe fragmenty sekwencji z kontrolera, a następnie przewidywała, co gracz zamierza zrobić w ułamku sekundy, zanim rozkaz zostanie wydany w całości. W rezultacie czas reakcji gry ulegnie skróceniu, co przekłada się na mniejsze opóźnienia w rozgrywkach wieloosobowych.

Sony zauważa, że gracze z gorszym łączem często starają się „wyprzedzać” opóźnienia, wciskając przyciski wcześniej niż powinni. Patent japońskiej korporacji ma wyeliminować ten problem, bo AI automatycznie będzie korygować komendy tak, by zostały wykonane w odpowiednim momencie.

undefined

Rozwiązanie nosi nazwę „Timed Input/Action Release” i będzie prawdopodobnie wykorzystywane w tytułach first-party z trybem multiplayer lub kooperacją online. Sony nie wyklucza jednak rozszerzenia technologii także na gry od zewnętrznych deweloperów.

Warto dodać, że to nie jedyny innowacyjny pomysł firmy – PlayStation pracuje też nad systemem wykrywania emocji u graczy w czasie rzeczywistym oraz nad algorytmami, które pomagają wyłapywać oszustów w grach.

Źródło: tech4gamers.com

Komentarze (15)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper