Microsoft i Activision odpierają fałszywe zarzuty! Xbox rośnie w siłę i zwiększa przychody
W środę w serwisie The Information pojawiła się informacja, jakoby przejęcie Activision Blizzard nie wpłynęło na wzrost przychodów działu Xbox, tak, jak Microsoft się spodziewał.
Cytowany w tekście analityk Danny Fish stwierdził, że Activision „zawiodło” oczekiwania firmy z Redmond w kwestii spodziewanych, a co za tym idzie wyższych przychodów. Tymczasem przedstawiciele zarówno Microsoftu, jak i Activision stanowczo zaprzeczają tym doniesieniom, nazywając je „nieprecyzyjnymi i wprowadzającymi w błąd przez pominięcie istotnych danych”.
Z raportów finansowych Microsoftu za ostatnie cztery kwartały wynika, że przychody związane z treścią (odnosząc się do gier wideo) i usługami (Game Pass i Cloud Gaming) Xbox systematycznie rosną.
W drugim kwartale roku fiskalnego 2024 mowa była o skoku wynoszącym 61%, z czego aż 55% przypisano właśnie przejęciu Activision Blizzard. Trend ten utrzymał się w kolejnych miesiącach. Zakup Activision odpowiada więc za ponad 85% wzrostu w poszczególnych raportach kwartalnych, przy jednoczesnym umiarkowanym, lecz stabilnym rozwoju innych gałęzi działu Xboksa.
Podczas spotkania podsumowującego pierwszy kwartał roku fiskalnego 2025 CEO Microsoftu (Satya Nadella) podkreślał, że biznes gamingowy radzi sobie świetnie, a zainteresowanie tytułami w bibliotece firmy bije kolejne rekordy. W dniu premiery „Call of Duty: Black Ops 6” usługa Game Pass odnotowała najwyższy w historii przyrost nowych subskrypcji w ciągu doby, a kwartał zakończył się największym dla firmy zyskiem.
Przedstawiciele Microsoftu zdementowali również sugestie, jakoby Azure czy przejęcie Activision Blizzard miały zniechęcać deweloperów do umieszczania swoich produkcji w Game Passie, tłumacząc, że firma od dawna oferuje studiom korzystne i elastyczne warunki finansowe. Odnieśli się też do rzekomej wypowiedzi Nadelli z 2021 roku o potencjalnym „wycofaniu się z branży gier”, określając ją jako całkowicie nieprawdziwą – Microsoft nadal deklaruje pełne zaangażowanie w rynek gamingowy.
Na koniec gigant z Redmond podkreślił, że liczba aktywnych użytkowników przekracza miesięcznie obecnie 500 milionów na Xboksie, a w ciągu ostatniego roku powiększyła się również baza graczy w chmurze. Microsoft przedstawi bardziej szczegółowe wyniki 29 stycznia, podczas publikacji raportu za drugi kwartał roku fiskalnego 2025.