Netflix z podwyżką cen! Platforma przebija magiczną barierę i pomimo wzrostów drożeje
Streamingowy gigant przedstawił najnowsze wyniki finansowe, które potwierdzają, że widzowie nie rezygnują z Netflixa. Choć podwyżki są na horyzoncie...
Netflix kombinował, ograniczał dostęp do dzielenia kont i się udało – liczba subskrybentów rośnie niczym grzyby po deszczu. Po ostatnim kwartale działalności firma może pochwalić się aż 301,63 mln użytkowników – to w porównaniu z wcześniejszymi okresami rozliczeniowymi gigantyczny wzrost o 18,91 mln klientów (+15,9% rok do roku). Jednocześnie mówimy o rekordowym zwiększeniu liczby subskrybentów w ciągu trzech miesięcy od początku działalności Netflixa.
Na znakomite dane zareagowała amerykańska giełda – akcje streamingowego giganta wzrosły o 10% w handlu posesyjnym.
Nasza oferta w czwartym kwartale przekroczyła nawet nasze wysokie oczekiwania. 2. sezon „Squid Game” jest na dobrej drodze, aby stać się jednym z naszych najchętniej oglądanych oryginalnych sezonów wśród seriali, film „Kontrola bezpieczeństwa” dołączył do naszej listy 10 najlepszych filmów wszechczasów, walka Jake Paul vs. Mike Tyson stała się najczęściej transmitowanym wydarzeniem sportowym w historii, a w Boże Narodzenie dostarczyliśmy dwa najczęściej transmitowane mecze NFL w historii – możemy przeczytać w komunikacie dla akcjonariuszy.
Na tym jednak kończą się dobre wiadomości. Netflix zwiększa ceny poszczególnych wariantów subskrypcji w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Portugalii i Argentynie – podwyżki doczekał się także po raz pierwszy plan z reklamami, który został stosunkowo niedawno wprowadzony na rynek.
Netflix z reklamami od teraz będzie kosztował 7,99 dolarów, w pakiecie Standard widzowie zapłacą 17,99 dolarów, natomiast wariant Premium jest droższy o 2 dolary, do 24,99 dolarów. Koszt dodania nowego członka do konta również podrożał i obecnie wynosi 8,99 dolarów miesięcznie. Jednocześnie przedsiębiorstwo zwiększyło swoje prognozy przychodów na 2025 rok aż o 500 mln dolarów, w przedziale od 43,5 mld do 44,5 mld dolarów.
Netflix – wyższe ceny subskrypcji:
- wariant z reklamami – 7,99 dolarów,
- Standard – 17,99 dolarów,
- Premium – 24,99 dolarów.
Obecnie nie wiemy, czy i kiedy Netflix planuje podwyżki cen subskrypcji na innych rynkach, w tym w Polsce.