Studia AAA stawiają na gry-usługi. Rynek jest przesycony, a mimo to powstaną kolejne tytuły

Gry
1270V
Concord team
Łukasz Musialik | 22.01, 14:32

Najnowsze badanie Game Developer Conference (GDC) ujawnia zaskakujący trend w branży gier wideo - co trzeci deweloper obecnie pracuje nad grą typu live service, mimo rosnącego sceptycyzmu wobec tego modelu biznesowego. 

W ankiecie, w której wzięło udział ponad 3000 osób z branży, tylko 13% respondentów wyraziło zainteresowanie takimi grami, podczas gdy aż 41% zdecydowanie odrzuca ten kierunek. Mimo to mamy do czynienia z pewnym paradoksem.

Dalsza część tekstu pod wideo

Eksperci wskazują na poważne wyzwania stojące przed nowymi projektami live service. Analitycy branżowi przewidują, że choć istniejące gry-usługi nadal będą odgrywać istotną rolę, to nowym tytułom będzie znacznie trudniej przyciągnąć wystarczającą liczbę graczy, by utrzymać się na rynku. Niedawne przypadki takie jak Concord czy XDefiant pokazują, że ryzyko porażki jest wysokie.

Deweloperzy wyrażają obawy dotyczące nie tylko nasycenia rynku, ale także potencjalnej stagnacji, agresywnych praktyk monetyzacji i wypalenia zawodowego zespołów. Paradoksalnie, wiele obecnie rozwijanych projektów rozpoczęto kilka lat temu, gdy model live service wydawał się "złotą żyłą". 

Teraz studia stanęły przed trudnym wyborem - niektóre projekty anulowano, inne są na zbyt zaawansowanym etapie rozwoju, by zmienić ich koncepcję.

Źródło: gdconf.com

Komentarze (76)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper