Netflix zmienia strategię. Tylko znane marki i rozwój chmury
Netflix ujawnił nowy kierunek rozwoju gier mobilnych podczas prezentacji wyników finansowych za czwarty kwartał.
Platforma zamierza skupić się na kilku kluczowych gatunkach, w tym grach narracyjnych bazujących na znanych IP, tytułach imprezowych, produkcjach dla dzieci oraz znanych markach pokroju Grand Theft Auto.
Squid Game: Unleashed, pierwsza darmowa gra Netflixa niewymagająca subskrypcji, jest na dobrej drodze, by stać się najpopularniejszym tytułem w portfolio firmy. Greg Peters, współdyrektor generalny, przyznaje jednak, że wpływ gier na utrzymanie subskrybentów pozostaje "relatywnie niewielki", podobnie jak inwestycje w ten segment w porównaniu z budżetem przeznaczonym na treści filmowe.
Netflix planuje rozszerzyć dostępność swoich gier na wszystkie typy urządzeń, kontynuując testy usługi w gry chmurze na TV. Firma widzi w grach imprezowych następcę tradycyjnych planszówek i teleturniejów, a w segmencie gier dla dzieci chce wyróżnić się brakiem reklam i mikropłatności.
Pomimo niedawnego zamknięcia studia AAA (Team Blue) i zmian kadrowych, Netflix zapowiada wprowadzanie coraz ambitniejszych tytułów, celując w rynek wart około 140 miliardów dolarów (z wyłączeniem Chin i Rosji).