Cyberpunk 2077 z wielkim wyróżnieniem od społeczności. „Nigdy nie śniłem, że to będzie możliwe”
Cyberpunk 2077 przeszedł bardzo długą, wymagającą i zapewne bolesną dla deweloperów drogę. Sytuacja gry na Steam jest tego najlepszym przykładem.
Nie jest tajemnicą, że tytuł CD Projekt RED zadebiutował przynajmniej pół roku za wcześnie. Twórcom zabrakło czasu na optymalizację i dopracowanie szczegółów, przez co pod koniec 2020 roku byliśmy świadkami bezprecedensowych zdarzeń – futurystyczna przygoda z Night City została nawet usunięta z PlayStation Store, a Sony zwracało pieniądze za produkcję.
CD Projekt RED się jednak nie poddał. Deweloperzy pracowali przez wiele miesięcy, by ostatecznie Cyberpunk 2077 w końcu doczekał się „przytłaczająco pozytywnych” recenzji na Steam.
Paweł Sasko nie ukrywa wzruszenia – jeden z ojców sukcesu gry pochwalił się nowym rezultatem Cyberpunka 2077 na platformie X:
Nigdy nie śniłem, że to będzie możliwe
Ponad 4 lata po premierze #Cyberpunk2077 gra uzyskała przytłaczająco pozytywne oceny na Steam
Jestem bardzo wdzięczny za Waszą pasję, memy, filmy, recenzje, artykuły, fan art, cosplay i mody. Uwielbiam moich ziomków!
Never dreamt it will be possible 🥺
— Paweł Sasko (@PaweSasko) January 22, 2025
Over 4 years after the release #Cyberpunk2077 hit Overwhelmingly Positive on Steam 😭
So thankful for your passion, memes, videos, reviews, articles, fan art, cosplay and mods. Much love my chooms! 😭 pic.twitter.com/YXs0AWvCYL
Wiadomość podał dalej Philipp Weber, dyrektor narracji w Wiedźminie 4 i projektant zadań w Cyberpunku, który podkreślił, że tytuł jest „dziełem miłości”:
Cyberpunk był dziełem miłości, która z czasem została przerwana. Po całym tym czasie jestem bardzo szczęśliwy, że w końcu mieliśmy szansę zrealizować naszą wizję i jestem bardzo wdzięczny zespołowi, który wspiera ją do dziś, a także fanom, którzy nigdy się nie poddali.
Takemura byłby dumny!
Cyberpunk was a labor of love, and that love was cut short. After all this time, I'm so happy we got the chance to fulfill our vision in the end, and I'm so thankful for the team who supports it to this day, as well as the fans who never gave up on it.
— Philipp Weber (@PhiWeber) January 22, 2025
Takemura would be proud! https://t.co/GSd5IvChb8
CD Projekt RED rozwija drugą odsłonę tego uniwersum, ale na efekty przyjdzie nam zaczekać przynajmniej kilka lat. Firma założyła nowe studio w Stanach Zjednoczonych, które zajmuje się projektem. Biorąc pod uwagę okoliczności, raczej nie powinniśmy nawet marzyć, że tytuł zdąży jeszcze na aktualną generację.