Capcom stawia na generatywną AI! Tworzenie gier nabiera tempa

Gry
420V
Monster Hunter Wilds
Łukasz Musialik | Wczoraj, 21:45

Capcom ujawnił, że wykorzystuje narzędzia oparte na generatywnej sztucznej inteligencji w procesie tworzenia gier wideo. 

Kazuki Abe, dyrektor techniczny odpowiedzialny za tytuły jak Monster Hunter: World, opracował system generatywnej AI, który przyspiesza projektowanie elementów środowiska.

Dalsza część tekstu pod wideo

Dotychczas proces wymagał stworzenia setek tysięcy unikalnych koncepcji dla obiektów. Nowe narzędzia AI, zbudowane w oparciu o modele Google Gemini Pro i Imagen, pozwalają na automatyczne generowanie projektów, opisów i ilustracji.

Prototypowe rozwiązanie już otrzymało pozytywne opinie wewnętrznych zespołów deweloperskich. Kluczową zaletą jest znaczne obniżenie kosztów oraz przyspieszenie procesu produkcyjnego. Capcom zastrzega jednak, że kluczowe aspekty projektowania - takie jak gameplay, fabuła czy design postaci - pozostaną w rękach ludzi.

Eksperci różnie oceniają tę innowację, wskazując zarówno na jej potencjał, jak i możliwe zagrożenia dla rynku gier wideo. Z pewnością odbije się to czkawką i kolejną falą zwolnień pracowników w najbliższym czasie.

Źródło: Capcom

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper