Ninja Gaiden 4 to "gra first-party Microsoftu"! Poznaliśmy masę szczegółów o oczekiwanej kontynuacji
Na wczorajszym Xbox Developer Direct zaprezentowano Ninja Gaiden 4. Niespodzianka Microsoftu to duży projekt Phila Spencera, który od wielu lat wspierał twórców w nowym projekcie.
Ninja Gaiden 4 zadebiutuje w 2025 roku na Xboksach Series X|S, PlayStation 5 oraz na komputerach osobistych, ale to Microsoft dba o wydanie tytułu. Amerykański gigant nie zagwarantował sobie konsolowej ekskluzywności, za to zaoferuje nową część od premiery w Xbox Game Pass.
Team NINJA za sprawą Ninja Gaiden 4 oraz Ninja Gaiden 2 Black chce świętować „rok Ninja”. Na blogu Xboksa pojawił się konkretny tekst, w którym firma przedstawia najnowszą produkcję – Ninja Gaiden 4 to pierwsza pełnoprawna odsłona serii od 13 lat. Premiera gry odbędzie się jesienią, a za tytuł odpowiada legendarne PlatinumGames.
Sytuacja jest o tyle ciekawa, że tak naprawdę Ninja Gaiden 4 jest projektem aż trzech firm – Team NINJA pomaga w rozwoju, PlatinumGames realizuje produkcję, a Microsoft dba o wydanie. Aaron Greenberg potwierdził, że jest to tytuł first-party amerykańskiej korporacji:
Tak, jest to dla nas tytuł first-party wydawany przez XGS, a my uwielbiamy pracować z tymi zespołami nad tą grą/ogłoszeniem. Artykuł Xbox Wire mówi o historii projektu, który rozpoczął się od wizyt @XboxP3 [Phila Spencera - przyp. red.] w tych zespołach w Japonii wiele lat temu.
„PlatinumGames posiadało wiedzę, którą uważaliśmy za idealną do pracy nad NINJA GAIDEN, a przy wsparciu Phila z Microsoftu [Phil Spencer, dyrektor generalny Microsoft Gaming], trzy firmy były w stanie zrobić kolejny krok w kierunku stworzenia zupełnie nowego NINJA GAIDEN”.
Yes it is a first party XGS published title for us and we have loved working with those teams on this game/announce. The Xbox Wire piece speaks to the history of the project which started with @XboxP3 visits with those teams in Japan many years ago.
— Aaron Greenberg (@aarongreenberg) January 23, 2025
“ PlatinumGames had the…
Ninja Gaiden 4 jest bezpośrednią kontynuacją Ninja Gaiden 3. Gracze trafią do „mrocznego i ponurego świata, z którego znana jest seria”, ale wcielą się w nowego protagonistę: Yakumo.
Od NINJA GAIDEN 3 minęło sporo czasu , a gracze znajdą się w makabrycznie przekształconym Tokio. Jednym z kluczowych tematów tej historii jest powrót Mrocznego Smoka, który pogrążył miasto w chaosie. W tych niepokojących warunkach Yakumo będzie musiał stawić czoła swoim wrogom, a także samemu potężnemu Mistrzowi Ninja, Ryu Hayabusie.
Twórcy wprowadzą nowego bohatera, by seria „stała się bardziej przystępna dla nowych graczy”. Fani mogą mieć jednak pewność, że „Ryu Hayabusa odgrywa znaczącą rolę w historii, stanowiąc główne wyzwanie i kamień milowy rozwoju Yakumo”. Ryu ma „pojawiać się w całej grze i będzie grywalny”.
Yakumo na pierwszym zwiastunie pokazał kilka nowych mechanik, lecz PlatinumGames zapewnia, że gameplay w Ninja Gaiden 4 zaoferuje bardzo klasyczne doświadczenie:
Połączyliśmy najlepsze aspekty serii i ulepszyliśmy je z myślą o obecnej. Osobiście uważam, że [poziom trudności] NINJA GAIDEN 2 miał wiele wyróżniających się cech i myślę, że fani mocno odczują jego wpływ w całym NINJA GAIDEN 4.
Jedna z kluczowych różnic między współczesnymi grami akcji a NINJA GAIDEN leży w poczuciu sprawiedliwości podczas konfrontacji z wrogami. Wrogowie są projektowani tak, aby byli mistrzami obrony i ekspertami nieustającego ataku, ale gracze nigdy nie czują, że są w niesprawiedliwie niekorzystnej sytuacji. Istnieje poczucie równowagi, które zostało przekazane w całej serii, wykraczające poza obecne trendy.
Szybkie zmiany między atakiem a obroną, niemal jak w grze walki 1 na 1 — zobaczysz, że te elementy ewoluują w NINJA GAIDEN 4. Jednocześnie zadbaliśmy o to, aby powracający gracze od razu poczuli się jak w domu, gdy rozpoczną grę.
Team NINJA było bardzo mocno zaangażowane w rozwój Ninja Gaiden 4, by fani mogli odczuć znane doświadczenie:
Gdybym miał szczegółowo opisywać wrażenia z akcji, to bylibyśmy tu jeszcze przez długi czas (śmiech). We wszystkich tytułach NINJA GAIDEN, delikatna równowaga jest starannie wypracowywana, aby zachować satysfakcję z atakowania wrogów bez utraty szybkości i ekscytacji, które definiują rozgrywkę. Pamiętam, jak zmagałem się z drobnymi poprawkami wymaganymi do osiągnięcia właściwego wrażenia, kiedy po raz pierwszy zaczęliśmy wdrażać i testować systemy. Ponadto, kiedy wprowadziliśmy Ryu Hayabusę do NINJA GAIDEN 4 , chcieliśmy, aby wieloletni fani doświadczyli dokładnie tego samego przyjemnego wrażenia z rozgrywki, którego oczekują. Prowadziliśmy liczne rozmowy z Team NINJA, aby dopracować mechanikę i upewnić się, że wszystko jest w porządku
Jeśli chodzi o wrażenia z rozgrywki, Team NINJA było głęboko zaangażowane. Sprawiedliwość w walce z wrogami jest możliwa tylko wtedy, gdy gwarantowana jest maksymalna grywalność. Aby to osiągnąć, naciskaliśmy na jeszcze głębsze udoskonalenie sterowania i innych aspektów. Wiem, że prawdopodobnie czasami wydawało się, że jesteśmy trochę zbyt wymagający… (śmiech) — przyznał Yuji Nakao.
Ninja Gaiden 4 jest już gotowe w 70-80%. Jak przyznał Yuji Nakao z PlatinumGames, zespół jest właśnie na etapie dopracowywania produkcji i dołoży wszelkich starań, by usatysfakcjonować sympatyków serii.