Xbox Series S kulą u nogi? Phil Spencer o przyszłości konsoli

Gry
8102V
Phil Spencer
Łukasz Musialik | 27.01, 22:07

Szef Microsoft Gaming odpowiedział na pytanie nurtujące wielu graczy - czy Microsoft planuje znieść wymóg wydawania gier jednocześnie na Xbox Series X i S?

Jego odpowiedź może zaskoczyć, bo Spencer nie tylko nie zamierza rezygnować z tej zasady, ale uważa ją za coraz ważniejszą.

Dalsza część tekstu pod wideo

"Myślę odwrotnie" - stwierdził Spencer w odpowiedzi na sugestię o możliwym zniesieniu parytetu. 

Wraz z rosnącą popularnością laptopów gamingowych i nadchodzącą premierą Nintendo Switch 2, deweloperzy muszą tworzyć gry dla coraz większej liczby urządzeń o różnej specyfikacji. To, że od dawna stawiamy na Xbox Series S, daje nam przewagę - kontynuował Phil Spencer.

Obecnie zasada parytetu wymaga, by każda gra wydana na Xbox Series X pojawiła się również na Series S z tą samą zawartością, choć oczywiście z dostosowaną rozdzielczością, detalami i płynnością rozgrywki (adekwatnie do możliwości konsoli).

Zdarzały się wyjątki, jak usunięcie trybu kooperacji na podzielonym ekranie w Baldur's Gate 3 w przypadku XSS ze względu na problemy techniczne i niewystarczającą moc. Phil Spencer podkreśla, że specyfikacja techniczna XSS idealnie wpasowuje się w obecny trend korzystania z przenośnych urządzeń do gier, takich jak Steam Deck czy ROG Ally. 

"Gram obecnie w Indiana Jones and the Ancient Circle na Xbox Series S i wygląda świetnie. To pokazuje, że konsola radzi sobie doskonale z grami obecnej generacji" - dodał CEO Microsoft Gaming, wskazując na rosnące możliwości silników graficznych w zakresie skalowania rozdzielczości.

Źródło: purexbox.com

Komentarze (145)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper