Słabsze wyniki Capcomu, ale wydawca się nie przejmuje. Jedna premiera ma rozbić bank
Capcom przedstawił swoje najnowsze wyniki finansowe, łącznie ze sprzedażą najważniejszych marek.
Capcom opublikował swoje wyniki finansowe dotyczące pierwszych trzech kwartałów aktualnego roku fiskalnego, który zakończy się z dniem 31 marca 2025 r. W okresie od kwietnia do grudnia 2024 roku Capcom zanotował spadek zysku netto o 33,4% rok do roku.
Jako przyczyny takiego spadku można wskazać mniejszą sprzedaż gier oferowanych w cyfrowej dystrybucji. Capcomowi udało się w tym okresie sprzedać 30,5 mln kopii gier, a w analogicznym okresie 2023 roku był to rezultat na poziomie 32,6 mln kopii.
Capcom jest mimo wszystko optymistycznie nastawiony do najbliższych miesięcy. Firma spodziewa się ogromnych wpływów z premiery Monster Hunter Wilds, która odbędzie się już 28 lutego. W związku z tym prognozy dotyczące aktualnego roku fiskalnego pozostały na nizmienionym poziomie. Wydawca spodziewa się, że zamknie rok z zyskiem netto na poziomie 46 mld jenów (wzrost o 6,1% rok do roku)
Łączna sprzedaż gier Capcom z najważniejszych marek:
- Resident Evil: 167 milionów egzemplarzy
- Monster Hunter: 108 milionów egzemplarzy
- Street Fighter: 56 milionów egzemplarzy
- Mega Man: 42 miliony egzemplarzy
- Devil May Cry: 33 miliony egzemplarzy
- Dead Rising: 18 milionów egzemplarzy
- Ace Attorney: 13 milionów egzemplarzy
- Dragon's Dogma: 13 milionów egzemplarzy
- Marvel vs. Capcom: 12 milionów egzemplarzy
- Onimusha: 8,7 miliona egzemplarzy
Najlepiej sprzedające się gry Capcomu:
- Monster Hunter World - 28 mln egzemplarzy
- Monster Hunter Rise - 16,7 mln egzemplarzy
- Resident Evil 2 - 15 mln egzemplarzy
- Monster Hunter World: Iceborne - 14,9 mln egzemplarzy
- Resident Evil 7 - 14,4 mln egzemplarzy
- Monster Hunter Rise Sunbreak - 9,4 mln egzemplarzy
- Street
- Resident Evil 4 - 9,2 mln egzemplarzy
- Devil May Cry 5 - 8,9 mln egzemplarzy
- Street Fighter 6 - 4,4 mln egzemplarzy