PlayStation Portal hitem 2024 roku. Analityk wskazuje na rezultat lepszy niż można było oczekiwać
PlayStation Portal miało być zbędnym gadżetem, a tymczasem okazało się hitem. Szczególnie sporym zainteresowaniem urządzenie cieszyło się pod koniec 2024 roku.
Wiadomo już od jakiegoś czasu, że Sony jest zadowolone z tego, jak na rynku radzi sobie PlayStation Portal. Potwierdzają to również najnowsze dane Mata Piscatelli.
Popularny analityk ujawnił niedawno, że przenośne urządzenie do streamowania gier od Sony było bardzo chętnie kupowanym produktem w Stanach Zjednoczonych w okresie świątecznym. Według Piscatelli Portal zajął 1. miejsce w gronie najchętniej kupowanych akcesoriów w 2024 roku i aktualnie posiada go 4% wszystkich użytkowników.
Okazało się, że był to świetny okres świąteczny dla PlayStation Portal w USA. Zakończył on rok z ponad 4% wskaźnikiem przyłączenia do dożywotniej bazy zainstalowanych PS5 i zajął 1. miejsce wśród akcesoriów w sprzedaży w 2024 roku. Wskaźnik przywiązania był o około cały punkt procentowy wyższy, niż się spodziewałem.
Mat Piscatella twierdzi również, że wynik ten nie tylko pokazuje, że PS Portal znalazł swoich odbiorców, ale też to, iż graniem zdalnym wciąż interesuje się wąska grupa odbiorców, lecz ma potencjał, by się rozszerzyć.
Gra zdalna nadal ma wpływ na bardzo niewielką część ogółu odbiorców, ale rośnie i wykazuje duży potencjał na przyszłość. Tak więc jest to dla nas korzystne, co jest miłe.
Ciekawe jest również to, że serwis VGCharts oszacował, że do końca 2024 r. w USA sprzedano 24,54 mln konsol PS5, co oznaczałoby, że Amerykanie nabyli ponad 980 tys. egzemplarzy PlayStation Portal.