EA Sports FC 25 nie spełniło oczekiwań. Electronic Arts ujawnia przyczyny, lecz wciąż wierzy w piłkarską grę

Electronic Arts nie może ostatnich miesięcy zaliczyć do udanych i tego stanu rzeczy nie poprawiła nowa odsłona jednej z najważniejszych marek, EA Sports FC 25. Prezes wie jednak, czemu gra nie okazała się hitem.
Na ostatnim zgromadzeniu z inwestorami, CEO Electronic Arts, Andrew Wilson potwierdził, że trzeci kwartał, dobiegającego do końca roku fiskalnego 2025, nie przyniósł tak dużych zysków, jak oczekiwano. Oczywiście sporym problemem okazała się porażka Dragon Age: The Veilguard, która może mieć wpływ na dalsze inwestycje w gry dla pojedynczego gracza, lecz trzeba pamiętać, że również kultowa gra piłkarska, EA Sports FC 25, nie poradziła sobie najlepiej.
W pierwszym miesiącu EA Sports FC 25 mogło się pochwalić zaledwie o 7% lepszą sprzedażą od EA Sports FC 24, które w analogicznym okresie trafiło do 14,5 miliona graczy. Niestety, z biegiem czasu tempo sprzedaży nie wzrosło drastycznie. Zdaniem Andrew Wilsona jedną z głównych przyczyn było to, że gra nie pozyskała wielu nowych odbiorców, a regularni gracze więcej czasu spędzali w poprzedniej odsłonie.




Chociaż wczesne przejęcia wystartowały z mocnego punktu, grupy przejęte po wprowadzeniu na rynek czekały dłużej w cyklu, aby dostosować się do nowego tytułu, ponieważ wiele z nich pozostało w poprzednich iteracjach.
Łączna liczba graczy w naszych doświadczeniach Full HD spłaszczała się z roku na rok. Ta zasadnicza zmiana i wolniejsze pozyskiwanie nowych graczy odpowiadają za około połowę słabszych wyników tytułu w porównaniu z oczekiwaniami. Słabsze niż oczekiwano zaangażowanie stanowiło większość reszty.
Prezes Electronic Arts twierdzi również, że gracze nie byli również zadowoleni z tego, co oferowała rozgrywka względem poprzedniej odsłony. Z tego właśnie powodu, kilka tygodni temu zadebiutowała aktualizacja, która wprowadziła spore zmiany w najważniejszych elementach gry.
Nieustannie dopracowujemy grę, aby zapewnić konkurencyjną i wciągającą rozgrywkę. W tym roku, po wprowadzeniu kilku kluczowych zmian, zaczęliśmy otrzymywać więcej niż zwykle opinii na temat konkretnych problemów z wyważeniem od jednej z naszych najbardziej konkurencyjnych grup. Spowodowało to niższe niż oczekiwano zaangażowanie na koniec kwartału.
Poświęciliśmy trochę czasu na wysłuchanie i potwierdzenie naszych opinii, a następnie wprowadziliśmy znaczące zmiany zarówno w rozgrywce, jak i w postępach oraz nagrodach w dużej aktualizacji, która weszła w życie dla graczy 16 stycznia, tuż przed rozpoczęciem naszego wydarzenia "Drużyna Roku".
Po tym wydarzeniu, EA Sports FC 25 zaczęła sobie lepiej radzić, przez co Andrew Wilson wierzy, że ostatecznie gra odniesie sukces.
Te działania okazały się sukcesem, ponieważ zaobserwowaliśmy silną reakcję na aktualizację tytułu i nasze wydarzenie, a także pozytywne wskaźniki nastrojów związanych z rozgrywką od naszej społeczności. Po aktualizacji rozgrywki i naszym popularnym wydarzeniu "Drużyna Roku" reaktywowaliśmy ponad 2 miliony graczy w trybie Ultimate Team, a wszystkie kohorty przejęć odnotowują pozytywne trendy.
Aby spojrzeć na ten rok z perspektywy, oczekuje się, że rok finansowy 2025 będzie nadal drugim co do wielkości rokiem dla tej marki.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do EA Sports FC 25.