Steam znów wprowadza korzystne dla graczy zmiany. Koniec z oglądaniem reklam w grach

Gry
1387V
Steam logo
Mateusz Kucharski | 10.02, 13:21
PC

Valve znów zapunktowało u graczy. Gry, które oferują korzyści za oglądanie reklam zostaną zablokowane na Steam.

Valve regularnie zmienia regulamin obowiązujący na Steam, tak aby korzystanie z platformy było jak najbardziej komfortowe nie tylko dla graczy, ale także dla deweloperów. W ciągu ostatnich miesięcy wprowadzono kilka istotnych zapisów, które m.in. odnosiły się do obietnic związanych z przepustkami sezonowymi oraz do gier we wczesnym dostępie. Tym razem firma postanowiła zabrać się za produkcje z reklamami.

Dalsza część tekstu pod wideo

Reklamy w grach są coraz bardziej powszechne i przyjmują różne formy. Steam zezwala np. na lokowanie danego produktu, o ile sposób prezentacji nie zakłóca rozgyrwki. Nowe zasady sprawiają jednak, że twórcy, którzy wykorzystują reklamy do zaoferowania określonej korzyści, muszą liczyć się z tym, że ich gra zostanie zablokowana.

Chodzi tu o reklamy znane z gier mobilnych, gdzie za obejrzenie krótkiego materiału gracz otrzymuje pewną premię. Ponadto Valve nie chce, aby gracze byli zmuszani do oglądania reklam w celu odblokowania zawartości.

Deweloperzy nie powinni wykorzystywać płatnej reklamy jako modelu biznesowego w swojej grze, na przykład wymagając od graczy oglądania lub innego angażowania się w reklamy, aby móc grać, lub ograniczając rozgrywkę za reklamami. Jeśli model biznesowy twojej gry zależy od reklam na innych platformach, musisz usunąć te elementy przed udostępnieniem jej na Steam. Pewne możliwości, które możesz wziąć pod uwagę, obejmują zmianę modelu dystrybucji na płatny (pojedynczy zakup) lub na Free to Play z opcjonalnymi ulepszeniami sprzedawanymi w formie mikrotransakcji lub zawartości do pobrania (DLC).

Deweloperzy nie powinni wykorzystywać reklam jako sposobu na dostarczanie graczom korzyści, np. poprzez nagradzanie graczy za oglądanie lub angażowanie się w reklamy w ich grze.

Na oficjalnej stronie Valve pojawiła się wzmianka o tym, jakie reklamy są dopuszczalne. Zmiany powinny mieć istotne przełożenie na działanie gier, które bazują na systemach z gier mobilnych.

Źródło: Eurogamer

Komentarze (14)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper