UE5 znów rozczarowuje. Niestabilna grafika w Avowed na konsolach i słabszych PC

Jak sprawdza się Unreal Engine 5 w Avowed? W największym skrócie - nie najlepiej.
Redakcja Digital Foundry przeprowadziła już analizę grafiki w Avowed. Niestety po raz kolejny pojawiają się problemy z Unreal Engine 5.
O ile system LOD (Nanite) działa w Avowed fantastycznie na konsolach i PC, to już z oświetleniem w grze jest duży kłopot na słabszych sprzętach oraz na XSX i XSS. System Lumen na niższych ustawieniach serwuje ogromnie zaszumione strefy znajdujące się w półcieniach. Wygląda to tak źle w niektórych lokacjach na XSX, że momentami trudno jest uwierzyć w to, jak niestabilny jest tutaj obraz np. we wnętrzach jaskiń czy podczas szybkiego poruszania kamerą (zaszumione cienie dosłownie migoczą w takich sytuacjach). Przykład tego "ekstremalnego zaszumienia" - jak zjawisko opisuje Digital Foundry - widać w 9:40 nagrania.




Jak gra działa na konsolach? Niestety wybór trybu 60 fps wiąże się ze spadkami rozdzielczości natywnej i pogorszonymi detalami. W pewnych sekcjach klatkaż wyraźnie nurkuje poniżej 50 fps. Generalnie jednak framerate jest według redakcji "całkiem dobry". Do dyspozycji mamy też tryb zbalansowany, z 40 fps, dostępny tylko na wyświetlaczach 120 Hz.
Od 17 minuty nagrania pojawia się analiza działania gry na PC ze słabszym hardwarem. Tutaj Digital Foundry narzeka na sporadyczne zawieszanie się Avowed przy kompilacji shaderów, a przy tym na "obraz wątpliwej jakości", związany z niższymi ustawieniami graficznymi. Redakcja mówi też o pewnych problemach z zacięciami animacji, typowymi dla UE5 (tzw. "traversal stutter").
"Zaszumione, ciągle poruszające się cienie wyglądają okropnie przy niższych ustawieniach" - stwierdza Digital Foundry.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Avowed.