Gry-jako-usługi ważniejsze od produkcji single-player. Jim Ryan zmusił Shuhei Yoshidę do zmiany projektu

Shuhei Yoshida odszedł już z PlayStation i ikona japońskiej korporacji zdradza zakulisowe smaczki z pracy w Sony. Były szef PlayStation Studios potwierdził, że został odsunięty od tytułów first-party.
Shuhei Yoshida dołączył do PlayStation już w 1993 roku i przez wiele lat cieszył się uznaniem wśród fanów Sony. Charyzmatyczny Japończyk w latach 2008-2019 był szefem wewnętrznych zespołów PlayStation – Yoshida miał okazję współtworzyć największe hity przygotowane z myślą o konsolach PlayStation.
7 listopada 2019 roku Sony ogłosiło zmiany. Shuhei Yoshida dołączył do nowego zespołu zajmującego się grami niezależnymi – PlayStation Indies w ostatnich latach zadbało, by na PS4 i PS5 pojawiło się kilka naprawdę świetnych tytułów. Mniejsze studia otrzymały wsparcie PlayStation i to właśnie Yoshida współpracował z deweloperami.



Shuhei Yoshida od 15 stycznia 2025 roku, po ponad 30-latach, przestał być członkiem PlayStation. Japończyk mógł jednak znacznie szybciej skończyć swoją przygodę z japońską korporacją – Jim Ryan zmusił Yoshidę do zajęcia się PlayStation Indies.
Shuhei Yoshida nie miał w zasadzie wyboru. Przedstawiciel PlayStation musiał porzucić gry first-party na rzecz niezależnych tytułów, ponieważ w innej sytuacji straciłby pracę:
Shuhei Yoshida powiedział, że Jim Ryan dał mu wybór - chcesz zająć się pracą indies czy odejść z PlayStation
„Przejście z first-party do indie? Cóż, nie miałem wyboru. Kiedy Jim poprosił mnie o wykonanie pracy dla indies, wybór był taki: zrób to albo odejdź z firmy”.
Shuhei Yoshida said that Jim Ryan gave him the choice to do the indie job or leave PlayStation
— Genki✨ (@Genki_JPN) February 18, 2025
“Moving from first-party to indies? Well, I had no choice. When Jim asked me to do the indie job, the choice was to do that or leave the company.”https://t.co/tSMjnbYwDQ pic.twitter.com/nwRInQuUsd
Sytuacja jest jednak ciekawa w kontekście kolejnych działań Jima Ryana. To właśnie były prezes PlayStation nalegał na stworzenie wielu gier-jako-usług, które jednak okazały się gigantycznym problemem dla Sony. Shuhei Yoshida nie był zwolennikiem sieciowych tytułów, więc najwidoczniej był przeszkodą w realizacji planu.