The Last of Us Online było "świetne". Były szef PlayStation o anulowanej grze Naughty Dog

Gry
2513V
The Last of Us Frakcje
Mateusz Kucharski | 19.02, 13:50

Shuhei Yoshida wypowiedział się na temat długo rozwijanej gry Naughty Dog, która ostatecznie została anulowana. The Last of Us Online było "świetne", ale zdanie Bungie okazało się niezwykle istotne w tej kwestii.

Ostatnia całkowicie nowa gra od Naughty Dog została wydana w 2020 roku (The Last of Us Part 2). Później otrzymaliśmy wyłącznie ulepszone wersje hitów sprzed lat: Uncharted: Legacy of Thieves Collection, The Last of Us Part I oraz The Last of Us Part II Remastered. Zespół Neila Druckmanna od dłuższego czasu pracuje nad Intergalactic: The Heretic Prophet, ale na premierę w tym roku nie ma co liczyć. Wcześniej Naughty Dog rozwijało jeszcze jedną grę, lecz po latach tworzenia zdecydowano się na rezygnację z projektu. Chodzi o The Last of Us Online / Frakcje.

Dalsza część tekstu pod wideo

Tryb wieloosobowy do pierwszego The Last of Us cieszył się świetnymi opiniami i dużą popularnością. Nie powinniśmy się więc dziwić, że oczekiwania wobec pełnoprawnego tytułu były spore. Studio zapewniało, że prace cały czas trwają, aż w pewnym momencie otrzymaliśmy informację o anulowaniu gry.

Shuhei Yoshida, w wywiadzie Sacred Symbols+, poruszył temat multiplayerowej gry Naughty Dog. Japończyk miał okazję grać w The Last of Us Online i przyznaje, że produkcja była "świetna". Studiu bardzo zależało na wydaniu gry, lecz kluczowa okazała się informacja od Bungie (twórców Destiny).

Grałem w tę grę i była świetna. Pomysł na The Last of Us Online wyszedł od Naughty Dog, które bardzo chciało go zrealizować. Ale Bungie wyjaśniło im, czego potrzeba do tworzenia gier-usług, a Naughty Dog zdało sobie sprawę: "Ups, nie możemy tego zrobić! Jeśli to zrobimy, nie będziemy mogli stworzyć Intergalactic: The Heretic Prophet". Nie zdołali tego przewidzieć.

Yoshida twierdzi również, że (według jego wiedzy) żadne studio PlayStation nie jest odgórnie zmuszane do tworzenia gier live-service.

To nie jest tak, że Hermen Hulst mówi zespołom, że muszą tworzyć gry-usługi.

Decyzja o anulowaniu The Last of Us Online została ogłoszona 14 grudnia 2023 roku.

Źródło: Push Square / LastStandMedia

Komentarze (61)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper