Indiana Jones i Wielki Krąg z dużymi ulepszeniami i masą poprawek. Aktualizacja już dostępna

Zapowiadana aktualizacja do gry Indiana Jones i Wielki Krąg jest już dostępna dla wszystkich. MachineGames publikuje długą listę zmian.
Indiana Jones i Wielki Krąg to jedna z najlepszych gier 2024 roku, o czym świadczą chociażby świetne oceny od recenzentów oraz graczy i kilka ważnych nagród. Nowa przygoda ikonicznego archeologa cały czas jest ulepszana. MachineGames zapowiedziało jakiś czas temu, że gra wkrótce otrzyma sporą aktualizację, a dziś jest już dostępna na Xbox Series X|S oraz PC.
Twórcy opublikowali obszerny wpis na stronie, gdzie opisano wszystkie ulepszenia oraz poprawki wprowadzone w aktualizacji nr 3. Najbardziej skorzystają posiadacze najnowszych kart graficznych NVIDII, ale poprawki błędów dotyczą wszystkich platform.




NVIDIA DLSS 4
Trzecia aktualizacja wprowadza wsparcie dla NVIDIA DLSS 4, czyli technologii renderowania zwiększających liczbę generowanych klatek obrazu, zwiększających wydajność i poprawiających jakość oprawy graficznej! - Gracze korzystających ze wspieranego sprzętu firmy NVIDIA mogą włączyć generator wielu klatek (3x, 4x), wykorzystując nowy model transformacyjny. - Rekonstrukcja promieni zwiększa czytelność i stabilność obrazów opartych na ray tracingu. - DLAA i superrozdzielczość DLSS również zostały zaktualizowane, by korzystać z modelu transformacyjnego. Opcje te po włączeniu poprawiają odpowiednio natywną i przeskalowaną jakość obrazu.
Ray tracing z uwzględnieniem lokalnego oświetlenia
Dla graczy, którzy mają włączony path tracing, ta aktualizacja oferuje nową opcję dla cieni opartych na ray tracingu, która uwzględnia wszystkie źródła światła, co znacznie poprawia jakość cieni w pomieszczeniach. (Gracze mogą również zachować poprzednie ustawienie, które zapewnia cienie oparte na ray tracingu związane wyłącznie ze słońcem).
Wsparcie dla path tracingu (pełnego ray tracing) dla kart graficznych z układami firm AMD i Intel
Aktualizacja udostępnia path tracing na obsługiwanych układach graficznych firm Intel i AMD. Aby korzystać z path tracingu, posiadany układ graficzny firmy Intel lub AMD musi obsługiwać sprzętowy ray tracing i mieć co najmniej 16 GB pamięci VRAM. Należy również zainstalować najnowsze sterowniki udostępniane przez producenta posiadanego układu graficznego! Należy pamiętać, że w miejscach, w których znajduje się dużo liści, takich jak Sukhothai, obniżenie jakości animacji roślinności poniżej poziomu „Ultra” może zmniejszyć występowanie sporadycznego „wyskakiwania” cieni na wszystkich kartach graficznych wykorzystujących path tracing.
FSR 3.1 z generowaniem klatek obrazu
Trzecia aktualizacja dodaje wsparcie dla technologii zwiększania rozdzielczości i generowania klatek obrazu AMD FSR 3.1.
Intel XESS 1.4
Najnowsza aktualizacja wprowadza też wsparcie dla zwiększania rozdzielczości Intel XESS 1.4.
Pojawiło się też jedno konkretne usprawnienie rozgrywki - dotyczy zestawów naprawczych.
Od teraz zestawy naprawcze mogą być wykorzystywane również poprzez wybranie ich bezpośrednio w ekwipunku (a nie jak dotąd wyłącznie poprzez wybranie zepsutej broni lub narzędzia).
Oprócz tego wprowadzono dziesiątki poprawek błędów. Zalecana jest jednak ostrożność w trakcie czytania, gdyż lista zawiera spojlery! Wszystkie zmiany znajdziecie na oficjalnej stronie Bethesdy. LINK TUTAJ
Twórcy potwierdzają, że w przyszłości do gry mogą trafić także inne funkcje wyczekiwane przez społeczność.
Przymierzamy się do dodania w przyszłych aktualizacjach obsługi innych funkcji oczekiwanych przez społeczność, takich jak modyfikacja interfejsu ekranowego i wsparcie dla technologii renderowania włosów dostępnej na kartach RTX firmy Nvidia!
Wkrótce powinniśmy otrzymać pierwsze informacje o dodatku oraz dacie premiery na PS5. Czekamy zatem na szczegóły.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Indiana Jones i Wielki Krąg.