Chcieli stworzyć grę AAAA. Duże problemy studia odpowiedzialnego za The Callisto Protocol!

Gry (plotka)
1431V
The Callisto Protocol
Mateusz Kucharski | Dzisiaj, 13:08

Kolejny etap wielkiego kryzysu w branży gier. Najnowsze doniesienia sugerują, że Striking Distance Studios mogło zwolnić większość deweloperów.

Praktycznie każdego tygodnia jesteśmy informowani o redukcji etatów w konkretnych studiach. W niektórych przypadkach skala cięć jest mniejsza, a w innych mowa o zwolnieniu większości pracowników lub nawet zamknięciu całego studia. W ciągu ostatnich dni wielu deweloperów ze Striking Distance Studios zaczęło informować o trudnej sytuacji w firmie. Pojawił się nawet wpis, w którym wspomniano o zwolnieniu większości pracowników.

Dalsza część tekstu pod wideo

Striking Distance Studios zostało założone w 2019 roku przez Glena Schofielda (twórcę Dead Space) i podlegało pod firmę Krafton. Studio od początku informowało o ambitnych planach, które dotyczyły stworzenia gry z kategorii AAAA. Choć The Callisto Protocol faktycznie prezentowało się świetnie, to produkcja niestety nie osiągnęła sukcesu. Tytuł zebrał oceny na poziomie 69% i dość szybko trafił na spore promocje. Po niecałym roku od premiery Callisto wpadło nawet do PlayStation Plus Essential, choć Glen Schofield stwierdził niedawno, że gra sprzedała się nieźle.

Kilka miesięcy temu Striking Distance Studios wydało mniejszą grę typu roguelike pt. [REDACTED], lecz ta przeszła bez większego echa. Serwis 80lv zauważył, że część pracowników zaczęła informować o zwolnieniach w studiu. I to niemałych.

Myśląc o samych początkach Striking Distance Studios aż do dzisiaj – prawie sześć lat później… Większość deweloperów została zwolniona i trudno jest to wszystko teraz podsumować. Jestem niezwykle dumny z pracy, którą tam wykonaliśmy, i ludzi, z którymi miałem okazję pracować. Budowanie i kierowanie utalentowanymi zespołami grafików koncepcyjnych, tworzenie wizji dwóch pięknych gier poprzez niezliczone dni i noce pełne kofeiny… i to z jednymi z najbardziej niesamowitych i utalentowanych artystów.

80lv podaje, że redukcje mogły objąć od 30 do ponad 100 pracowników! Striking Distance Studios i Krafton nie zabrały jeszcze głosu w tej sprawie. Nowy projekt zespołu miał powstać na Unreal Engine 5, lecz do tej pory nie został ujawniony. Nie wiadomo, jaka przyszłość czeka Striking Distance Studios. Źródło podkreśla również, że na stronie studia nie znajdziemy żadnych ofert pracy. Warto przypomnieć, że Glen Schofield odszedł z firmy we wrześniu 2023 roku.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do The Callisto Protocol.

Źródło: 80.lv

Komentarze (49)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper