Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii to hit, ale nie nowy. Nietypowy spin-off mógł się ukazać wiele lat temu

Gry
802V
Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii #2
Grzegorz Cyga | 27.02, 20:45
PS5 XSX|S PC PS4 XONE

Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii trafiło na rynek raptem kilka dni temu i jest to tytuł, który wprowadza sporo świeżości do serii. Okazuje się jednak, że pomysł na tę grę nie jest nowy i mógł się ukazać już wiele lat temu.

Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii to produkcja, która pomimo bycia częścią znanej serii, zbacza z głównego kursu i prezentuje niecodzienne pomysły, które oferują nowe spojrzenie na markę, a nowych odbiorców mogą zachęcić do zapoznania się z nią. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Możliwość przyciągnięcia kolejnych odbiorców do gry nie jest jedynie zasługą tego, że Ryu Ga Gotoku Studio postawiło na piracką tematykę, ale też to, że główny bohater cierpi na amnezję, przez co niewymagana jest znajomość informacji na temat jego przeszłości czy obecności w innych tytułach. Utrata pamięci naturalnie nie jest odkryciem ani dla branży, ani, jak się okazuje, dla serii.

Mimo iż jest to pierwsza gra w 20-letniej historii Like a Dragon, w której ten trop jest obecny, mógł on zostać wykorzystany już wiele lat wcześniej. Jeden z fanów niedawno odkrył, że Masayoshi Yokoyama, który jest szefem Ryu Ga Gotoku Studio, a także pomysłodawcą historii i ogólnego kierunku Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii chciał, by sterowana przez graczy postać nie pamiętała, kim jest, jeszcze w czasach gdy dyrektorem generalnym był ojciec serii, Toshihiro Nagoshi. 

Otóż w wywiadzie z 2016 roku Yokoyama wyznał, że chciał, aby próba odzyskania własnych wspomnień była motywem przewodnim Yakuzy 3 z 2009 roku. Zatem z tym zadaniem mógł się zmagać ikoniczny Kazuma Kiryu, który miał trafić na Okinawę jako więzień. Jednak Nagoshi, który był autorem oryginalnej koncepcji, producentem wykonawczym i miał ostatnie zdanie w sprawie rozwoju serii, odrzucił ten pomysł.

Yokoyama: Tym razem chciałem, aby Kiryu przechodził przez historię kierowany własnymi motywacjami. Dlatego wprowadziłem dzieci jako coś, co Kiryu chroni, aby wprowadzić nowe poczucie wartości. Już wcześniej zdecydowaliśmy, że akcja będzie się toczyć w Okinawie, więc musiałem wymyślić, dlaczego Kiryu miałby tam być, i tak to się skończyło. Na początku mieliśmy nawet pomysł, że Kiryu był w więzieniu w Okinawie.

Nagoshi: Odrzuciliśmy pomysł z więzieniem, ale jaki był pierwszy scenariusz, który mi przyniosłeś? Ten, który zaczynał się od niego na plaży z amnezją. Kiedy go przeczytałem, było tam 'Kim jestem?', a ja powiedziałem: 'Jesteś Kiryu! To oczywiste!' i odrzuciłem to.

Yokoyama: Zgadza się; zamierzałem napisać historię o tym, jak Kiryu próbuje odzyskać utracone wspomnienia z ostatnich dwóch lat. Rzeczy takie jak to, co robił na Okinawie i kim był.

Co ciekawe, uczestniczący w rozmowie wieloletni producent Masayoshi Kikuchi zauważył, że był to pomysł, który nie został odrzucony raz.

Kikuchi: To zostało już raz odrzucone, ale potem napisałeś coś innego, co również miało związek z amnezją.

Yokoyama: Naprawdę? Zrobiłem to?

Nagoshi: Ten facet ciągle próbował przeforsować motyw amnezji, jak tylko mógł. Ale historie, w których próbujesz wypełnić lukę w swoich wspomnieniach, są tak powszechne, że zacząłem się zastanawiać, czy masz na ich punkcie jakąś obsesję?

Yokoyama: Nie. Nie mam szczególnej obsesji na punkcie utraty pamięci

Nagoshi, Kikuchi: Miałeś!

Yokoyama: Czy nie straciłem dość szybko zainteresowania tą amnezją?

Kikuchi: Pamiętam, jak mówiłem: „Przestań obsesyjnie myśleć o motywie utraty pamięci”. Tak bardzo byłeś nim zafascynowany.

Yokoyama: Naprawdę? Zapominam tak wiele, że zastanawiam się, czy sam nie mam amnezji.

Zatem można uznać, że Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii, mimo iż jest nowym, nieco eksperymentalnym tytułem, opiera się na pomyśle, który musiał poczekać na swoją szansę. Jednak odpowiednie przerobienie i powiązanie go z pirackimi przygodami się opłaciło.

Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
8.8
Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
Ryu Ga Gotoku Studio
Przygodowa
PS5 XSX|S PC PS4 XONE
Chcę zagrać
5
Zobacz grę
8.8
4 oceny

Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii w kilka dni po premierze stało się drugą najchętniej ogrywaną częścią serii na Steamie i zebrało pozytywne oceny zarówno od krytyków, jak i graczy, gdyż z 70 opinii mediów tytuł uzyskał 79 punktów, a średnia 89 ocen od graczy to 8.2. Nic więc dziwnego, że przygotowany został zwiastun podsumowujący dotychczasowy odbiór, który SEGA dziś opublikowała.

Źródło: X.com / Twitter

Komentarze (6)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper