"Wykorzystaliśmy moc PS5 do granic możliwości". Twórca mówi o konkretnym problemie z optymalizacją w Astro Bot

Gry
5467V
PS5 Konsola
Mateusz Kucharski | 03.03, 15:15
PS5

Hitowy exclusive od Team Asobi to techniczna perełka, ale były momenty, kiedy twórcy musieli włożyć więcej pracy. Takumi Yoshida wspomina o sekwencji, która sprawiała najwięcej problemów przy optymalizacji Astro Bota.

Wiele mówi się o tym, że obecne konsole nie radzą sobie z najnowszymi grami. Niektóre tytuły faktycznie działają słabo ze względu na bardzo wysoką jakość, ale w innych przypadkach głównym problemem okazuje się optymalizacja. Twórcy nie zawsze są w stanie zagwarantować odpowiednią jakość, co gracze później otwarcie krytykują. Ale czy tylko produkcje z fotorealistyczną grafiką wymagają dużej mocy obliczeniowej? Niekoniecznie.

Dalsza część tekstu pod wideo

Gry tworzone z myślą o jednej platformie mogą poszczycić się zdecydowanie lepszą optymalizacją, co najczęściej widzimy w grach od PlayStation Studios. Takumi Yoshida z Team Asobi przyznał, że w Astro Bocie "moc obliczeniowa PlayStation 5 została wykorzystana do granic możliwości". Zdobywca GOTY 2025 działa w stabilnej rozdzielczości i stałych 60 klatkach na sekundę. W praktycznie każdej sytuacji.

Starszy programista rozgrywki zdradził, iż optymalizacja niektórych elementów w Astro Bocie była naprawdę problematyczna. Twórca wspomina o mechanice z gąbką i rozpryskiwaniem wody. Sekwencja sprawiała spore trudności, gdyż liczba klatek po prostu spadała. Studio do ostatniego momentu pracowało nad odpowiednimi poprawkami, aby zapewnić doskonałe doświadczenie.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do ASTRO BOT.

Źródło: X: Genki / Famitsu

Komentarze (99)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper