Assassin's Creed Shadows z masą nowych informacji. Ujawniono długość gry, dostępne tryby i wiele więcej

Assassin's Creed Shadows to kolejny duży tytuł od Ubisoftu. Chociaż deweloperzy starali się, aby był on krótszy od ostatniej, hitowej odsłony, nadal trzeba będzie poświęcić na nią sporo czasu.
Assassin's Creed Shadows to następna głośna produkcja, wobec której Ubisoft ma duże nadzieje. Chociaż ma ona być mniejsza niż Assassin's Creed Valhalla nie znaczy to, że będzie krótką grą.
Popularny informator Genki miał ostatnio okazję porozmawiać z dyrektorem kreatywnym produkcji, Charlesem Benoitem. Reżyser ujawnił wiele ciekawych informacji na temat tego, co produkcja będzie oferować. Najważniejsza informacja dotyczy ilości czasu, jaką trzeba poświęcić na tytuł.




Bez względu na to, na czym zostanie skupiona uwaga graczy, Assassin's Creed Shadows to długa gra. Przejście samej kampanii fabularnej ma zająć od 30 do 40 godzin. Oczywiście to nie wszystko, ponieważ opcjonalne aktywności mogą wydłużyć ten czas do ponad 80 godzin. Warto będzie im poświęcić uwagę, ponieważ nagrodą za minigry będą punkty wiedzy, a postacie z misji pobocznych będzie można rekrutować.
Reżyser nie ukrywa, że deweloperom bardzo zależy na dostarczeniu jak najlepszej produkcji i zyskaniu sympatii graczy. Dlatego niewykluczone, że po premierze zostanie dodana Nowa Gra Plus, a nawet inne tryby, jeśli będzie taka potrzeba.
Co ciekawe, współczesna część historii ma być powiązana z przyszłymi odsłonami serii. Jednocześnie twórcy bardzo chcą trafić do serc Japończyków, dlatego inspirację czerpali z takich filmów jak "13 zabójców" z 2010 roku, "Sekigahara" z 2017 r., "Zatōichi" z 2003 r. czy twórczości Akiry Kurosawy.
Naturalnie osadzenie fabuły w tym konkretnym czasie wpływa na rozgrywkę, ponieważ twórcy chcieli, aby opierała się na przyrodzie i dostępnej technologii. Dlatego odświeżono system skradania, który opiera się na obserwacji otoczenia, wykorzystywaniu światła i cienia, linki z hakiem czy budowaniu sieci szpiegowskiej. Z kolei obsługa bronią białą została opracowana tak, aby miecz ciął dokładnie to miejsce, które zostało wskazane i system miał zaimplementowaną destrukcję różnych obiektów. Ponadto na doświadczenia graczy w ogromnym, otwartym świecie będą wpływać pory roku, zmienne systemy pogodowe czy cykl dnia i nocy.
Twórca zapewnił również, że na PlayStation 5 i Xbox Series X dostępne będą dwa tryby: jakości (30 klatek na sekundę) i wydajności (60 klatek). Posiadacze PlayStation 5 Pro mogą liczyć na to, że opcje te na ich konsoli będą dodatkowe ulepszone, a specyfikacja dla Xbox Series S zostanie ujawniona później.
Oprócz tego, Apple ogłosił, że Assassin's Creed Shadows będzie od dnia premiery dostępny również na komputerach Mac.