Świetna gra i doskonała optymalizacja. Split Fiction porównane na konsolach

Kooperacyjna nowość od Hazelight zbiera fantastyczne opinie, ale chwalona jest nie tylko rozgrywka. Digital Foundry przeanalizowało wydajność i jakość na konsolach.
Split Fiction to jeden z najważniejszych tytułów, jakie do tej pory zostały wydane w 2025 roku. Na rynku bardzo brakuje wielkich gier, które w stu procentach nastawione są na kooperację dla dwóch graczy, więc nic dziwnego, że produkcje Hazelight cieszą się takim zainteresowaniem. Poza tym są to po prostu świetne gry. Nowość od Josefa Faresa zebrała rewelacyjne oceny od recenzentów i graczy, a dla wielu jest to pewny kandydat do nagrody GOTY 2025.
Split Fiction to pierwsza gra Hazelight, która została wydana wyłącznie na obecną generację i działa na Unreal Engine 5. Jak zatem poradzono sobie z optymalizacją? Digital Foundry sprawdziło wydajność i wnioski są jasne. Niezależnie od wybranej konsoli, Split Fiction zapewni stabilną rozgrywkę z oprawą wizualną na wysokim poziomie.




Tak jak zapowiadano, gra posiada tylko jeden tryb graficzny w 60 FPS. Na PlayStation 5 i Xbox Series X otrzymujemy rozdzielczość 1800p, użytkownicy PS5 Pro mogą liczyć na natywne 4K, a posiadacze Xbox Series S dostają 1080p. Digital Foundry wskazuje, że choć Split Fiction zostało stworzone na Unreal Engine 5, nie wykorzystano technologii Nanite lub Lumen. Jeśli chodzi o płynność, nie musimy obawiać się spadków. Split Ficition cały czas trzyma 60 klatek na sekundę. Także w sytuacjach, kiedy na ekranie dzieje się bardzo dużo.
Split Fiction jest już dostępne na PlayStation 5, Xbox Series X|S oraz PC. Cały materiał Digital Foundry możecie zobaczyć poniżej.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Split Fiction.